SMS’in intikamı alınacak!

Mobil operatörler WhatsApp ve Facebook Messenger yüzünden gelirlerinde büyük düşüş yaşadıkları SMS'in intikamını Google ile birlikte alacak

İlk kez 1992'de gönderilen kısa mesaj (Short Message Service SMS) 2010 yılında doruk noktasına ulaştı. Akıllı telefon ve mobil hızlı internetkullanım oranındaki artış ve WhatsApp, Messenger, WeChat gibi anlık mesajlaşma uygulamaları yüzünden mobil operatörlerin SMS gelirleri düşmeye başladı. 19 mobil operatör Dünya Mobil Kongresi'nde Android üzerinden zengin içerikli iletişim hizmetleri (Rich Communications Services - RCS) sunacak proje için ilk adımı attı.
GOOGLE'DAN DESTEK
Google tarafından bir süre önce satın alınan Jibe Mobile şirketinin Android RCS istemcisi global bir profil ile tüketicilerin cihazları üzerinden bu hizmetlere erişmesine imkân verecek. Yani operatörler WhatsApp gibi mesajlaşma uygulamalarını daha yetenekli hale getirecek. Proje, dünyadaki tüm Android kullanıcılarının mesajlaşma deneyimlerini iyileştirecek. Google da rakiplerine karşı Android platformunu güçlendirecek.
4 MİLYAR KULLANICI
"SMS artık öldü" şeklinde bir algı oluşsa da kullanıcıların yüzde 90'ı ilk bir dakika içinde gelen kısa mesajı okumaya devam ediyor. Yani eskisi kadar popüler olmasa da en yaygın kullanılan hizmet. Evrensel RCS profili sayesinde grup sohbeti, yüksek çözünürlüklü fotoğraf paylaşımı, okundu bilgileri artık operatörlerin mesajlaşma hizmetlerinin bir parçası haline gelecek. Bu anlaşmayla, dünyadaki 4 milyarın üzerindeki SMS kullanıcısı deneyimlerini zenginleştirecek.
KISA MESAJ KÜLLERİNDEN DOĞACAK
Proje ile dünyadaki operatörler ve tüm Android cihazlar arasındaki mesajlaşma deneyimi yeni bir boyuta taşınırken, geliştirilen servislerin deneme ve kullanıma sunulma süreleri de ciddi oranda kısalıyor. Evrensel profil, resmi bir GSMA akreditasyon süreciyle desteklenecek ve diğer işletim sistemleri tarafından da uygulanabilir olacak. Google ayrıca, istemcinin evrensel profil şartlarına uygun açık kaynaklı bir sürümünü de sunacak.
Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.