4,5G'ye frekans ayarı

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), 4,5G için 900 MHz bandında işletmecilere tahsis edilen frekanslarda değişiklik yaptı. Söz konusu frekans değişikliği işletmecilerin altyapı maliyetlerinin azalmasına ve kapsama alanlarının artırılmasına katkı sağlayacak.

BTK tarafından 26 Ağustos 2015'te gerçekleştirilen ve kamuoyunda 4,5G ihalesi olarak bilinen IMT Hizmet ve Altyapılarına İlişkin Yetkilendirme İhalesi ile Türkiye'de çeşitli frekans bantları, mobil geniş bant hizmetlerin kullanımına tahsis edildi.
IMT ihalesi sonuçlarına göre, ihale şartnamesi uyarınca 900 MHz (880-915/ 925-960 MHz) frekans bandında işletmecilere tahsisli frekanslarda değişiklik yapıldı. 900 MHz frekans bandında frekans değişiklikleri, Avea İletişim Hizmetleri AŞ, Turkcell İletişim Hizmetleri AŞ ve Vodafone Telekomünikasyon AŞ tarafından başarıyla gerçekleştirildi.
Geçen yıl gerçekleştirilen 4,5G yetkilendirmesi sonrası 900 MHz bandında yapılan frekans değişikliğiyle Avea'nın bu bantta 2,4 MHz olan bant genişliği 10 MHz'e yükseldi. Turkcell ve Vodafone'nun ise bant genişliklerinde 1,4 MHz'lik artış oldu.
İşletmecilerin altyapı maliyetlerinin azalmasına ve kapsama alanlarının artırılmasına faydası olacak söz konusu frekans değişikliğiyle tahsisli frekanslarda esnek bir teknoloji kullanımına imkan sağlanacak.
AA
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.