Google’dan 'flash' karar

Google, flash temelli reklamlardan tamamen kurtulmaya hazırlanıyor. Resmi AdWord sayfasından açıklanan bilgilere göre bir yıldan daha kısa süre içinde flash reklamlar tamamen ortadan kalkacak.

Flash konusunda Steve Jobs'ın katı duruşu bugün tüm şirketleri aynı paydada buluşmaya zorladı. Flash içerikler yavaş yavaş tek hakim olduğu bir çok alandan çıkarken, kullanıcıların canını sıkan ve web tarayıcıların, sistem kaynaklarını ciddi anlamda tüketmesine neden olan reklamlardan da çıkacağa benziyor.
Google'ın AdWords sayfasında kullanıcıların web deneyimini daha iyileştirmek adına reklamlarda %100 HTML 5 kullanımına geçeceğini belirtti. Aşamalı olarak sağlanacak olan bu geçiş, hem AdWords hem de DoubleClick Digital Marketing tarafında geçerli olacak. Yani Google'ın reklam sunucuları üzerinden gösterilen tüm reklamlar tamamıyla HTML 5'e geçecek.
30 Haziran 2016 tarihinden itibaren reklam verenler kesinlikle yeni flash temelli reklam yüklemesi gerçekleştiremeyecek. 2 Ocak 2017'den itibarense mevcuttaki flash reklamların da gösterimi tamamen durdurulmuş olacak. Bilindiği gibi Google bir süredir reklam sunucularında, flash içeriklerin oynatılmadığı cihazlarda görülebilmesi için swf uzantılarını HTML 5'e dönüştürerek gösteren Swiffy hizmetinin kullanılmasını sağlıyordu.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.