Gmail’in aktif kullanıcı sayısı 1 milyarı geçti

Google’ın çatı şirketi Alphabet’in dünyanın en değerli şirketi seviyesine yükselmesi kısmen sürpriz olarak değerlendirilse de Gmail‘in aktif kullanıcı sayısı bu piyasa değerinin makuliyetine dair önemli bir gösterge.

Google'ın son çeyrek finansal sonuçlarında açıklanan rakamlara göre Gmail, 1 milyardan fazla aktif kullanıcıya sahip. Mayıs ayındaki Google I/O geliştirici konferansında 900 milyon aktif kullanıcıya sahip olduğu açıklanan Gmail, 7 ay sonra 100 binden fazla aktif kullanıcı kazanarak 1 milyar sınırını geçmiş.
2012'de 450 milyon aktif kullanıcıya sahip olan Gmail, Google+ ile tam entegrasyon sağladı ama aktif kullanıcı sayısının artmasında diğer servislerin daha büyük pay sahibi olduğunu söylemek sanırım yanlış olmaz. Zira Gmail sadece bir e-posta hizmeti olmaktan öte, Google, Chrome, Android, Maps, Youtube ve Google Play servisleri için kullanılan bir hesap türü.
Daha önce Gmail'in kullanıcı rakamlarını veren Google, kullanıcıların yüzde 75'inin Gmail hesaplarına mobil cihazlarından ulaştığını söylemişti ama bu kez bu yönde bir bilgi paylaşılmıyor. Paylaşılmayan bir diğer önemli bilgi ise Google'ın yeni e-posta sağlayıcısı Inbox'ın ne kadar aktif kullanıcıya sahip olduğu.
Facebook'un aktif kullanıcı sayısının 1,6 milyara dayandığı ve WhatsApp'ın 1 milyar aktif kullanıcı sayısını geçtiği düşünülürse Gmail için 1 milyar sınırının önemli ama yeterli olmadığını söylemek de mümkün.
Webrazzi

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.