Cep'te eskisi kadar oyun oynanmıyor

2015'te akıllı cihazlarda uygulama kullanımı bir önceki yıla göre yüzde 58 arttı. Akıllı cihazlarda daha çok vakit geçirilmesi sebebiyle en hızlı artış %332 ile 'kişiselleştirme' kategorisinde yaşandı. Artık akıllı telefonlardaki oyunlar yerini kişisel uygulamalara bıraktı. Ancak oyunlar yine de üreticilerine en çok para kazandıran kategori oldu.

Akıllı cihazlar artık günlük hayatımızın vazgeçilmez bir parçası.
Yakın zamana kadar kişiselleştirme denince aklımıza telefona arka plan resmi koymak geliyordu.
Ancak artık standart klavyeler ve ekran koyucuları bile kişiselleştirme için yetersiz kalmaya başladı.
Evde çok vakit geçirenlerin duvar rengi ya da mobilyalara kafayı takmasına benzeyen bu psikoloji, uygulama pazarına damga vurdu.
Dünya genelinde 2.1 milyar akıllı cihazı inceleyen araştırma şirketi Flurry'nin verilerine göre uygulama kullanımında yıllık yüzde 58 artış yaşandı.
Kategorilere göre bakıldığında en hızlı büyüme 2014'e oranla kişiselleştirme uygulamalarında yaşandı.
Bu kategorideki kullanım artışı yüzde 332 yükseldi.
'Kişiselleştirme'yi yüzde 135 artışla 'haber ve dergi', yüzde 125 ile 'yardımcı' uygulamalar takip etti.
'Lifestyle ve alışveriş' uygulamalarında kullanım yüzde 81, 'gezi' uygulamalarında yüzde 54, 'spor' uygulamalarında ise yüzde 53 yükseldi.
Sadece oyun kategorisi düşüş gösterdi.
Her ne kadar oyun uygulamaları düşse de yine de üreticisine en çok kazandıran kategori oldu.
iPhone'larda uygulama gelirlerinin yüzde 75'i, Android kullanan telefonlarda ise yüzde 90'ı oyunlardan geldi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.