Türkiye'nin 2015 Google arama trendleri

Türkiye'deki internet kullanıcıları 1 Ocak-31 Aralık 2015 döneminde Google'da en çok ''Youtube", "Facebook" ve "Google" kelimelerini aradı. "Spor" kategorisine en çok aranan kelimeler sırasıyla "Galatasaray" ve "Fenerbahçe" olurken, "internet" kategorisinde sıralama "Google", "Twitter" ve "Hotmail" şeklinde oluştu

Türkiye'deki internet kullanıcıları, 1 Ocak-31 Aralık 2015 döneminde arama motoru Google'da en çok "Facebook", ''Youtube", "Google", "Sahibinden", "haber", "hava durumu", "face", "eokul", "Hotmail", "Mynet" kelimelerini aradı.
AA muhabirinin Google verilerinden derlediği bilgilere göre, Türkiye genelinde 2015'te Google'da, en büyük yükseliş gösteren aramalar ise "Kiralık aşk", "Facebook giriş", "survivor", "dolar", "Whatsapp", "hava durumu", "Instagram", "mp3 dönüştürücü", "son dakika", "edevlet" oldu.
Ülke genelinde "sağlık" kategorisinde "Bursa" ilk sırayı alırken, bunu "SGK" ve "randevu" kelimeleri takip etti.
"Seyahat" kategorisindeki aramalar incelendiğinde, "THY" ilk sırada bulunurken, bunu "İstanbul", "uçak", "Ulusoy", "Antalya" ve "otobüs" izledi. Söz konusu dönemde bu kategoride en büyük çıkışı gösteren arama ise "İstanbul tatil" oldu.
Aynı dönemde dünya genelinde en çok "News", "Facebook", "Video", "Song" kelimeleri aranırken, Google'da dünyada en çok yükselen aramalar "News", "Facebook", "video", "Google" şeklinde gerçekleşti.
"Spor" kategorisi incelendiğinde, bu dönemde en çok aranan kelimeler sırasıyla "Galatasaray", "Fenerbahçe", "Beşiktaş", "Trabzonspor" ve "lig" olurken, bu alanda en çok çıkış gösteren aramalar "Fenerbahçe transfer", "Arda Turan", "Messi", "Beşiktaş", "transfer haberleri" oldu.
"İnternet" kategorisinde aramalarda "Google", "Twitter", "Hotmail", "Vodafone", Turkcell", "Samsung" sıralaması oluşurken, "Web Whatsapp", "Android oyun", "Xperia z3", "Whatsapp" ve "cuma mesajları" yükseliş gösteren aramalar oldu.
"Gayrimenkul" alanında ise "Sahibinden", "Milliyet" ve "emlak" sıralaması oluştu.

BÜYÜKŞEHİRLER

İstanbul'daki internet kullanıcıları en çok "Facebook", "Youtube", "Google"ı ararken, "survivor", "dolar" ve "İstanbul hava durumu" kelimeleri en çok çıkış gösteren aramalarda ilk sıralara yerleşti.
Ankaralı ve İzmirli internet kullanıcıların aramalarında "Facebook", "Youtube", "Google" sıralaması gerçekleşti.

POPÜLERLİĞİ ARTANLAR

Google istatistiklerinde popülerliği artanlar başlığı altında "dizi", "kişi", "tv programları", "yükselen genel aramalar" ve "şarkı" kategorilerinden de veriler belli oldu.
Bu kapsamda "dizi" kategorisinde "Kiralık Aşk", "Poyraz Karayel", "Çilek Kokusu", "kişi kategorisinde "Özgecan Aslan" , "Hande Erçel", "Mutlu Kaya", "tv programları" kategorisinde "Survivor Allstar", "İşte Benim Stilim" ve "Nursel'in Mutfağı" ifadeleri arandı.
Öte yandan "Yükselen genel aramalar" kategorisinde "seçim sonuçları", "LYS sonuçları", "Charlie Hebdo", "şarkı" kategorisinde ise "Bangır Bangır-Gülşen", "Gül Rengi- Mustafa Ceceli", "Yıllarım Gitti-Ferhat Göçer" en çok yapılan aramalar oldu.

HANGİ AY NE ARANDI, EN ÇOK ÇIKIŞI NE YAPTI?

Son dönemde Google'daki aramalar aylık periyotlar halinde ise şu şekilde gerçekleşti:
- 1 Ocak-1 Şubat: "Facebook", "Youtube", "Google" en çok aranan kelimeler, "takdir teşekkür hesaplama", "Kardeş Payı", "Milli Piyango" en çok çıkış yapanlar.
- 1 Şubat-1 Mart: "Facebook", "Youtube", "Google" en çok arananlar, "Aşk Yeniden", "Survivor", "acunn" en çok çıkış yapanlar.
- 1 Mart-1 Nisan: "Facebook", "Youtube", "Google" en çok arananlar, "survivor", "survivor allstar", "Aşk Yeniden" en çok çıkış yapanlar.
- 1 Nisan-1 Mayıs: "Facebook", "Youtube", "Google" en çok arananlar, "Anneler günü", "Game of Thrones", "eokul" en çok çıkış yapanlar.
- 1 Mayıs-1 Haziran: "Facebook", "Youtube", "Google" en çok arananlar, "bangır bangır", "takdir teşekkür hesaplama", "seçim sonuçları" en çok çıkış yapanlar.
- 1 Haziran-1 Temmuz: "Facebook", "Youtube", "Google" en çok arananlar, "Güneşin Kızları", "Kiralık Aşk", "LYS sonuçları" en çok çıkış yapanlar.
- 1 Temmuz-1 Ağustos: "Facebook", "Youtube", "Google" en çok arananlar, "Kiralık Aşk", "Çilek Kokusu", "Güneşin Kızları", en çok çıkış yapanlar.
- 1 Ağustos-1 Eylül: "Facebook", "Youtube", "Google" en çok arananlar, "kyk", "Ligtv" ve "Youtube mp3 dönüştürücü" en çok çıkış yapanlar.
- 1 Eylül-1 Ekim: "Facebook", "Youtube", "Google" en çok arananlar, "Facebook'a giriş", "İddaa", "mp3 dönüştürücü" en çok çıkış yapanlar.
- 1 Ekim-1 Kasım: "Facebook", "Youtube", "Google" en çok arananlar, "Facebook'a giriş yap", "seçim sonuçları", "eba" en çok çıkış yapanlar.
- 1 Kasım- 1 Aralık: "Facebook", "Youtube", "Ankara" en çok arananlar, "eokul veli", "Kısmetse Olur", "eokul" en çok çıkış yapanlar.
- 1 Aralık-30 Aralık: "Facebook", "Youtube", "Ankara" en çok arananlar, "Mevlid Kandili", "Star Wars", "AÖF" en çok çıkış yapanlar.
HABER, GÖRSELLER VE YOUTUBE
Google istatistiklerinde "haber" kategorisinde "hava", "hava durumu", "haber" en çok aranan kelimeler olurken, bu alanda "Sözcü", "MHP" ve "Haber 7" en büyük çıkışı gerçekleştiren kelimeler oldu.
"Görseller"de, "tumblr", "Facebook" ve "sözler" aramalarda ilk sırayı alırken, en çok çıkış gösteren aramalar; "Kiralık Aşk", "HDP" ve "tumblr sözler" oldu.
Türkiye'de bu dönemde "YouTube"da "sen", "Ahmet Kaya", "komik" ve "gel" en çok aranan kelimeler sıralamasını oluştururken, "bangır bangır", "Kiralık Aşk" en çok çıkış gösterenler olarak yerini aldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.