İşte Google'ın yeni sloganı!

10 seneyi aşkın bir süredir 'şeytana uyma' diyen Google, radikal bir değişikliğe daha gitti.

2004 yılında halka arz edildiğinde 'don't be evil' mottosunu düstur edindiklerini beyan eden Google, aradan geçen 10 yılın ertesinde kritik bir değişikliğe daha giderek yeni sloganlarını 'do the right thing' (yani 'doğru olanı yap') ile değiştirdi.
Google'ın geçtiğimiz haftalarda Alphabet şemsiyesi girdiğini biliyoruz. İşte belirlenen bu yeni motto aslında Alphabet'in olsa da neticede Google artık bağımsız bir oluşum olmadığından kendilerine ait bir şirket felsefesi de -en azında resmi olarak- yok. Haliyle 'doğru olanı yap' sözünün 'şeytana uyma'nın yerini aldığını söyleyebiliriz.

Dikkat edersek, her iki söz grubu da birbirini destekler mahiyette olması açısından bize alt metinde oldukça ince bir mesaj veriyor. Yola 'şeytana uyma' ile çıkan Google artık bunun da bir adım ötesine geçerek 'doğru olanı yap' diyor. Yani diğer bir deyişle bu değişikliği 'şerde pasiflik yetmez, hayırda aktif ol' olarak okuyabiliriz. Ki bu da, yeni dönemin kendileri için oldukça hareketli ve yenilikçi geçeceğinin bir işaretçisi olarak kabul edilebilir. Muhtemel yeni iş kolları, ciddi düzeyde artacak insani yardımlar vs. vs.
Tabii en nihayetinde tüm bunların bizim fikir yürütmelerimiz olduğunu da söyleyelim. Kim bilir belki de yanılıyoruzdur...
'Do The Right Thing' mottosu ile ilgili hoşumuza giden aforizmalar:

İşleri doğru yaparsanız yönetici, doğru işleri yaparsanız lider olursunuz.

Doğru işi yapmak için yanlış zaman yoktur.

Karar alma anında yapabileceğiniz en iyi şey doğru olanı yapmak, en iyi ikinci şey ise yanlış olanı yapmaktır. En kötüsü ise hiçbir şey yapmamaktır.

Doğru olanı yap. Azınlığı memnun eder, gerisine parmak ısırtırsın.

Doğru zamanda doğru işi yapmaya çalıştım. Belki bunlar ufak tefek işler olabilir ama genellikle kazanmak ve kaybetmek arasındaki farkı oluşturan budur.

'Do The Right Thing' aynı zamanda sinema tarihinin son dönemdeki en iyi filmlerinden birisinin de ismi. Konusu hakkında hiç detaya girmeden sadece şunu söyleyelim: Eğer izlemediyseniz kesinlikle çok şey kaçırmışsınız demektir.
Yeni Şafak


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.