Instagram’da serbest kadraj dönemi

Popüler fotoğraf paylaşım uygulaması Instagram, fotoğrafların kare şeklinde paylaşılması zorunluluğuna son veriyor. İsteyen kullanıcılar fotoğraflarını dikdörtgen, videolarını dik şekilde de paylaşabilecek.

Yeni özellik bazı Instagram kullanıcılarına çok sevindirecek
Facebook tarafından 2012 yılında satın alınan popüler fotoğraf paylaşım uygulaması Instagram, bugüne kadar sadece kare kadrajlı fotoğraf ve video paylaşımına izin veriyordu.
Instagram'ın resmi bloğunda yapılan açıklamaya göre isteyen kullanıcılar fotoğraflarını dikdörtgen kadrajla (4:3) paylaşabilecek. Ayrıca yine isteyen herkes videolarını da dik ya da yatay şekilde 16:9 formatında sunabilecek. Bu değişikliğe rağmen isteyenler kare formatı kullanmaya devam edebilecek.
Özellikle fotoğrafla ciddi olarak ilgilenenlerin şikayet ettiği konuların başında gelen kare kadraj zorunluluğu bir mecburiyet olarak kullanıcıların karşısına çıkıyordu. Bazı Instagram kullanıcıları bu sorunu aşmak için fotoğrafın üstünde ya da altında boşluklar bırakarak paylaşmayı tercih ediyordu.
Yapılan düzenleme ile kare kadraj zorunluluğu da ortadan kalkmış oldu. Artık isteyen kare, isteyen de dikdörtgen formatında fotoğraf ve videoları paylaşabilecek. Yeni özellik Instagram'ın iOS ve Android uygulamalarını güncelledikten sonra kullanılabilecek.
Kaynak: Al Jazeera
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.