'SMS yasağı' 1 Mayıs'ta başlıyor

'Yasaklı SMS'lerin ayrıntıları belli oldu... Borç hatırlatma, kullanım ve teslimat SMS'leri onay gerektirmeyecek. Bunun haricindeki her türlü SMS'te ise müşteri onayı aranacak.

SMS'te yasak dönemi 1 Mayıs'ta başlıyor. Uygulamanın detaylarına göre, borç hatırlatma, kullanım ve teslimat mesajları dışındaki her türlü ticari ileti için vatandaş onayı şart olacak. Vatandaşın sessiz kalması, reklam mesajına onay verdiği anlamına gelmeyecek. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Elektronik Ticaret Kanunu kapsamında, her türlü ticari iletinin alıcının onayına bağlı olması şartını getirirken, taslak da tamamlandı. SMS yasağı şöyle uygulanacak:
TİCARİ İLETİYE DE ONAY
- Reklam SMS'leri yanında, telefon, çağrı merkezi, faksla gelen her türlü ticari ileti, alıcının önceden onayı alınarak gönderilebilecek.
- Vatandaş, daha önce onay vermiş olsa dahi, hiçbir gerekçe göstermeden ticari ileti almayı reddedebilecek. Ret hakkının kullanılması, her türlü onayı geçersiz kılacak. Vatandaşın ret bildirimi kolay ve ücretsiz olacak. Ret mesajının ardından üç gün içinde reklam mesajları duracak.
ESNAF İLETİLERİ KAPSAM DIŞI
- Mesaj gönderilecek alıcının esnaf ya da tacir olması halinde, önceden onay alınmadan ticari ileti gönderilecek. Esnaf da isterse onay hakkını kullanacak.
- Onaysız olarak birden fazla ileti gönderilirse, ceza üst limiti de 50 bin lira olacak.
Kaynak: Akşam

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.