İşte yeni nesil mezar taşlarımız
Teknoloji çılgınlarına göre gelecekte mezar taşlarımız gerçek hayattaki hatıratlarımızla değil internet dünyasında bıraktıklarımızla dolacak. Mezarımızın başında Twitter takipçi sayımız veya kalori hesaplarımız yazacak.
- Teknoloji
- Giriş Tarihi: 00:00 | 01.03.2015
- Güncelleme Tarihi: 10:38 | 01.03.2015
İYİ TAKİPÇİSİ VARDI BE
İrlanda'nın başkenti Dublin'deki Bilim Müzesi'nde ise ilginç bir sergi var bu günlerde. Kapılarını şubat başında ziyaretçilere açan Lifelogging isimli sergi, nisan ayına kadar gezilebilecek. Dünyanın dört bir yanından gelen teknoloji devleri yeni nesil ürünlerini sergiliyor. İsteyenler ayrıca internet gelişimiyle ilgili düzenlenen seminerlere ücret ödemeden katılabiliyor. Serginin adından da anlaşılacağı üzere hedef kitlesi belli: Yediğini, içtiğini, uykusunu, aşkını, hayallerini, eğitimini, kariyer planlarını, yaktığı kaloriyi, kalp atış ritimlerini, kısaca hayatındaki her şeyi internete bağlı şekilde yaşayanlar. Ancak Lifelogging sergisinde en çok dikkat çeken yeni nesil mezar taşları oldu. Teknoloji çılgınları gelecekte mezarımızın başında yazılacakları hicivli bir şekilde ele aldı. Buna göre isimlerimiz Twitter'daki "kullanıcı adımız" gibi yani "@ selcukeren" şeklinde olacak. Hemen altında küçük bir alanda klasik haliyle doğum-ölüm yıllarımız yazacak. Önemli kısım buradan sonra başlıyor. Twitter'da kaç takipçimiz olduğu büyük puntolu rakamlarla mezar taşımıza kazınacak. İsteğe göre Facebook ve Instagram'daki takipçilerimizin oranları da yer alabilecek.
KALORİLER OLACAK
Mezar taşımızın geri kalan kısımları internet aktivitelerimize göre şekillenecek. You- Tube'da kanalımız varsa, onun hakkında bilgiler olabilecek. Örneğin "Videoları: 30 milyon kez izlenmişti" gibi... Veya yaşarken YouTube'da çok vakit geçiren biriysek, "Kedi videolarına doyamadın gitti" yazacak. Eğer sıkı bir Lifelogging'ciysek, akıllı telefonumuzun ve bilekliklerimizin hayatımız boyunca hesabını tuttuğu kalorilerimiz devreye girecek. Mezar taşımızda "Rahmetli 60 milyondan fazla kalori yakmıştı" yazacak. Kalori hesaplarımızla birlikte yaptığımız sporları da unutmamalı. Sonuçta koşu bantlarında o kadar mesafeyi boşuna yapmadık. Tabii tüm bunların yanında internet dünyasındaki alışveriş tecrübelerimizi atlamamak gerekecek. Üyesi olduğumuz online alışveriş sitelerinde sattığımız ürünler hakkında yapılan olumlu yorumlar da mezar taşımızdaki yerini alacak. Şimdilik sona yazılacak teknoloji içerikli bir rahmet temennisi bulunamadı. O yüzden yeni nesil mezar taşlarımız da "Huzur içinde yat" veya "Allah rahmet eylesin" şeklinde olacak.
Sabah Pazar / Selçuk EREN