Google ve Apple yollarını ayıracak

Apple'ın iOS işletim sistemi ile çalışan cihazlarda varsayılan arama motoru olarak hizmet veren Google ile önümüzdeki sene sona erecek anlaşmasını uzatmayacağı iddia ediliyor.

İlk iPhone modelinin 2007'de piyasaya sürüldüğü günden beri iOS işletim sistemi ile çalışan cihazlara bu alanda varsayılan arama motoru olarak hizmet veren Google'ın yerine Yahoo ve Bing'in talip olduğu iddia ediliyor.
Apple ile Google'ın 2007'den beri süren söz konusu anlaşması önümüzdeki sene sona eriyor. İki şirkete yakın kaynakların iddialarına göre, Yahoo ve Microsoft'un arama motoru Bing, Google'dan boşalacak alanda yer alabilmek için şimdiden kıyasıya bir rekabetin içerisine girdi.
Google, 7 yıldır iOS işletim sistemi ile çalışan akıllı cihazlarda bulunan Safari uygulamasında varsayılan arama motoru olarak kullanıcılara hizmet veriyor. Bing ve Yahoo ise sadece kullanıcıların gerekli değişiklikleri yapması durumunda Apple kullanıcılarına benzer hizmeti sunabiliyor.
Geçtiğimiz günlerde Google ile anlaşması sona eren Mozilla Firefox ile anlaşmaya varan Yahoo, bu alandaki girişimlerini arttırarak iOS'ta da Google'a çalım atmaya hazırlanıyor.
Apple'ın son dönemde Google ile girdiği patent savaşının sonucunda ikili arasındaki anlaşmanın uzatılmayacağı düşünülüyor.
Apple daha önce Google'ın bünyesinde bulunan Google Maps ve YouTube'un akıllı cihazlarında bulunan monopolisine son vermiş, iki uygulama diğer ürünler gibi sadece App Store'da yer almaya devam etmişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.