Yapay zekayı sınamak için yeni test

ABD'li araştırmacılar, on yıllardır bilgisayar programlarının zeka seviyesini ölçmek için kullanılan Turing Testi'ne alternatif geliştirdiklerini açıkladı.

Bir yazılımın insan seviyesinde zekaya sahip olup olmadığını sınayan Turing Testi'ne alternatif bir yöntem önerildi. Georgia Teknoloji Enstitüsü araştırmacıları, 2001 yılında öne sürülen Lovelace Test'i geliştirerek yeni bir test hazırladı.
Araştırmanın başında yer alan Profesör Mark Reidi, 'Lovelace 2.0' olarak da adlandırılan testin, yapay zekanın insan gibi bilgi oluşturabilmesine odaklandığını belirtti. Lovelace 2.0, Turing'den farklı olarak yazılımların bilgiyi dönüştürme yeteğini değil ama hikaye, şiir veya çizim gibi işleyip işleyemediğini sınıyor.
BBC'ye açıklama yapan Reidi, "Yaratıcılık sadece insanlara özgü değil ancak insan zekasını en ayırt edici özelliklerinden biri" ifadesini kullandı. Reidi, bilgisayar programının insan seviyesinde zeka gerektirdiği kabul edilen içeriklerden bir olgu yaratabilmesi halinde Lovelace 2.0 testinden geçmiş sayılacağını söyledi.
Turing yerine kullanılabilir mi?
Uzmanlar, Lovelace 2.0'ın Turing Testi yerine kullanılıp kullanılamayacağı konusunda emin değil.
Turing Testi, bilgisayar programıyla yapılan beş dakikalık yazılı söyleşilerle gerçekleşiyor. Eğer yazılım söyleşilerin yüzde 30'undan fazlasında jüriyi insan olduğuna ikna edebilirse, testi geçmiş sayılıyor. Eugene adı verilen ve 13 yaşındaki bir çocuğu taklit eden yazılım, Haziran ayında bunu başararak 65 yıllık Turing Testi'ni geçen ilk bilgisayar programı olmuştu.
Lovelace 2.0'ın insan ile makineyi ayıran yaratıcılık üzerine odaklanması ise bazı uzmanlar tarafından yanlış bir değerlendirme şekli olarak kabul ediliyor.

Kaynak: Al Jazeera

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.