Facebook’a şimdi de “kaydet” tuşu eklendi

Facebook'taki “beğen, paylaş, yorum yaz” gibi seçeneklerin yanına bir adet de “kaydet” tuşu eklenecek.

Birkaç hafta içinde çıkarılması beklenen "kaydet" özelliği, haber akışında beliren fotoğraf, video, haber vb. paylaşımları bir kenara kaydedip daha sonra göz atmamız için tasarlanmış. Web tarayıcılarındaki "yer imi" mantığına dayanan özellik, kullanıcıların bakmaya değer bulduğu içerikleri arşivlemelerini sağlıyor. Böylelikle gün içinde beğendiğimiz bir paylaşıma daha sonra ulaşmak için her defasında sayfayı aşağı kaydırmak zorunda kalmayacağız.
"Kaydet" tuşuyla arşivlemek istenilen tüm içeriğin, sitenin sol tarafında yer alan "daha fazla" sekmesinin altına yerleştirilmesi düşünülüyor. Facebook ayrıca kaydedilen içeriği kategorilere ayırmayı da planlamış. Böylece, örneğin müzikle ilgili hafızaya aldığınız tüm paylaşımlar, müzik kategorisi altında açılacak.
Facebook'un bir "paylaşım havuzu" olduğunu düşünürsek, sosyal medya devinin bu özelliği "kaydet" tuşuyla da bağdaştırmak istemesi elbette kaçınılmaz. Evet, kaydettiğiniz tüm içeriği arkadaşlarınıza da gösterebileceksiniz. Ancak gizlilik konusunda asla taviz vermeyen Facebook, bu özelliği de kullanıcıların tercihine bırakmış durumda. Dolayısıyla arşivinizi arkadaşlarınıza gösterip göstermemek sizin elinizde.
Son olarak Facebook, yeni "kaydet" özelliğini birkaç hafta içinde tüm iOS, Android ve web kullanıcılarının hizmetine sunacağını duyurdu. (Log)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.