Bitcoin 6 ayda 9 milyar dolar "eridi"

Bitcoin'in Ekim 2013'te 15 milyar dolara ulaşan piyasa değeri, Nisan 2014 itibarıyla 6 milyar dolar seviyesine geriledi.

Kullanıcı sayısı 200 bini aşan sanal para Bitcoin'in, Ekim 2013'te 15 milyar dolara ulaşan piyasa değeri, Nisan 2014 itibarıyla 6 milyar dolar seviyesine geriledi.
Geçen yıl ekimde 1240 dolara kadar yükselen 1 Bitcoin'in değeri, alım-satımların büyük kısmının gerçekleştirildiği sanal döviz bürosu Mt.Gox'un iflas etmesiyle bu yılın şubat ayında 390 dolara kadar düştü. Ekim ayına göre yaklaşık yüzde 60 değer kaybeden Bitcoin, bugün itibariyle 490 dolar seviyesinden işlem görüyor.
Bitcoin'deki değer kaybı ve sonunun geldiği söylentilerini AA muhabirine değerlendiren Kadir Has Üniversitesi Yeni Medya Bölümü öğretim görevlisi İsmail Hakkı Polat, finans dünyasının Bitcoin konusunda ikiye ayrıldığını söyledi. Polat, "Geleneksel ekolden gelen kesim, bunun bir balon olduğunu ve bir süre sonra arkasında pek çok Bitcoinzede bırakarak patlayacağını savunurken, internetin dinamiklerine aşina öteki kesim ise siber alemin farklı alanlarında Bitcoin kullanımının artmasıyla fiyatının daha da yükseleceğini iddia ediyor" diye konuştu.
"BİTCOİN BALONU PATLADI"
Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı (SETA) Ekonomi Direktörü Prof. Dr. Erdal Tanas Karagöl de aşırı yükselen değerinin hızla düşmesinin, Bitcoin balonunun patlamasına sebep olduğunu belirtti.
Bitcoin'deki düşüşün, yatırımcıları zor durumda bırakacağını ifade eden Karagöl, "Kara para aklama ve yasadışı faaliyetlerin yürütülebildiği Bitcoin'in arzı az olduğu için küresel piyasaları kısmi şekilde etkileyecek. Balonun gerçek para gibi kabul görmemiş olması düşüşünün piyasalara etkisinin sınırlı olmasını sağlayacak" diye konuştu.
Karagöl, "Bitcoin'deki değer kaybının büyük ihtimalle piyasalarda en fazla altını etkileyeceğini, altını yine tekel konumuna taşıyacağını ve değerini yükselteceğini" söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.