Markafoni'nin tamamı Naspers'ın oluyor

2011 yılında büyük ortak olarak Markafoni'ye ilk yatırımını yapan Naspers'ın sahibi olduğu MIH Allegro B.V, şirketin %28.8'ini devralmak için Rekabet Kurumu'na başvurdu.

Sektör temsilcilerine göre satışa onay çıkar ve gerçekleşirse Markafoni'nin kurucu ortakları Tolga Tatari ve Sina Afra şirketteki tüm paylarını satmış olacak. Şirketin tek sahibi Allegro Bv olacak.
Markafoni için ilk yatırımını 2011 yılında yapan Allegro, o dönemde şirketin %71.2'sini almıştı. Son alımda izin için başvuruda bulunan hisse oranı da %28.8 oldu. Markafoni 2011 yılında imzaladıkları ortaklık anlaşmasının hemen ardından yurtdışında da siteler açarak büyümesini sürdürmüştü.
4 ÜLKEDE FAALİYETTE
2008 yılında kurulan Markafoni Türkiye'de Türkiye'nin ilk özel alışveriş imkanı veren sitesi. Türkiye'nin yanı sıra Avustralya, Ukrayna ve Yunanistan'da da özel alışveriş kulübü olarak faaliyet gösteriyor.
Türkiye'de e-ticaret pazarı büyük bir hızla büyüyor. Her yıl yüzde 35-40 civarında büyüme gösteren pazarda işlem hacmi 40 milyar lirayı buldu.
Bu satışın değeri için henüz bir tahmin yok. Ancak bundan 3 yıl önce %72'ye yakın hissenin 200 milyon dolara satıldığı konuşulmuştu.
Türkiye'de hızla büyüyen e-ticaret pazarı yabancıların uzun süredir dikkatini çekiyor. Bugüne kadar e-Bay'in gittigidiyor.com'a, Alman Burda grubunun Lidyana'ya, Amazon'un Çiçeksepetine ortak olduğu Türk e-Ticaret Pazarında ePlanet Capital de vipdukkan'ın hissedarı konumuna gelmişti.
Büyüyen pazar perakendenin duayenlerini ve büyük holdingleri de kendine çekti. Sektörde birçok tanınmış perakende markasının ortaklığınca kurulan 1v1y, Demsa'nın modagurusu adlı sitesi ve Boyner'in morhipo'su da bunlara birer örnek.
wsj

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.