iPhone'da yeni fenomen: Monument Valley

Yeni çıkmış bir oyunun aniden Apple'ın uygulama mağazasında üst sıraya çıkması oldukça ender görülen bir durum, özellikle de bu oyun ücretli ise. "Monument Valley" ücretli olmasına karşın hızla listede üst sıraya çıktı.

Oyunu Londra merkezli Ustwo stüdyosundan sekiz kişilik bir takım geliştirdi. Yeni çıkan uygulamalar listenin üstüne yavaşça çıkarken "Monument Valley" satışa çıktığı 3 Nisan'dan neredeyse hemen sonra üst sıralara çıkmayı başardı.
Ressam M. C. Escher'ın kaleminden çıkan bulmaca oyunu hem oyun eleştirmenlerinden hem de oyuncuların kendisinden olumlu geri dönüşler alıyor.
Apple'ın Türkiye uygulama mağazasında 8,49 lira olan uygulamanın satışında Ustwo yaygınlaşmakta olan bir iş modelinden de kaçınmış. Çoğu mobil oyun geliştiricileri oyunlardan ilk indirmede ücret almıyor ancak oyun içerisinde ek güçler, araçlar veya silahlardan ücret talep ediyor.
"Monument Valley" oyununun baş tasarımcısı Ken Wong, kullanıcıları kendisine aylarca bağlayan bir oyun yerine eğlenceli ve kısa bir oyun ortaya çıkarmaya odaklandıklarını söyledi.
Wong açıklamasında, "Belli bir oyuncu kitlesini tatmin etmemiz gerektiğini düşündüğümüzden oyunu ücretsiz yapmadık ya da oyunun tasarımında değişikliğe gitmedik." dedi. Çoğu oyuncu "Monument Valley" oyunun üç saat içerisinde bitiriyor.
Oyuncular daha fazla seviyenin eklenmesin istiyor ki Ustwo bunu zaten planladıkları bir şey olduğunu belirtiyor. Ancak oyunun yapımcısı Dan Gray takımının abartıya kaçmayacağını ifade ediyor.
Gray açıklamasının devamında, "Bu noktada kendisimizi sınırlandırmalıyız. Daha fazla para kazanmak için içerikler üretme tuzağına düşmemeliyiz. Biz ilk etapta kendi kendine yeten ve özünde güzel bir şey yapmak için yola çıktık. Seviye üzerine seviye getirerek patikanın aşağısına düşmek istemiyoruz." dedi.
Oyuncuların istediği bir şey daha: Oyunun Android versiyonu. Oyunu geliştiren takım, "Monument Valley" oyununun Unity Technologies'in kodlama teknolojisi ile üretildiğini belirtiyor ki bu Ustwo'ya oyunun Android versiyonunu kısa bir sürede yaratmasını oldukça kolaylaştırıyor. Oyunun Android versiyonu bu ayın sonunda gelebilir.

Öte yandan satış verileri ile ilgili bilgi vermeyen Ustwo, şu an hala verileri topladıklarını ve ilerleyen bir zamanda bu verileri internet üzerinden yayınlamayı planladıklarını kaydetti. Oyun şu an Apple Store'da 30'dan fazla ülkede bir numarada Türkiye mağazasında ise 4. sırada. Oyunun Apple Store ana sayfasında da bir bannerı bulunuyor.

wsj

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.