Yatırımcı için yerli arama motoru geliyor

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Türkiye'de ilk kez yerli yapım mekansal veri arama motorunu hayata geçirmeye hazırlanıyor.

Yatırımcı ile bakanlıklar arasındaki bilgileri halka açacak olan yerli arama motoru sayesinde bir bölgeye yatırım yapmak isteyenler, bölgelerin imar planı, arazi durumu, ortofotosu ve ulaşım ağı gibi önemli bilgilere anında ulaşabilecek.
Denetim ve işletimi Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından sağlanacak olan sistem, Ortadoğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Teknokent bünyesinde oluşturulan Türk Mühendis ekibi tarafından geliştirildi. Kurulan yeni sistem, Türkiye'de kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektörün ürettiği mekansal verinin, internet üzerinde erişimini sağlayacak. Bu sayede yatırımcılar bölgelerin imar planına, çevre düzeni planına, ulaşım ağına, coğrafi özelliklerine, sit durumuna ve arazi yapısı bilgilerine anında ulaşarak yatırım yapacağı bölgeyi seçecek. Ev ya da arsa alacaklar da bölgenin imar planı kapsamında kalıp kalmadığını, bölgenin sit alanı olup olmadığını tek bir tuşla öğrenebilecek.
Askeri yasak bölgeler hariç yıl sonuna kadar bakanlıklar kendilerinin ürettiği mekansal veriyi sisteme girecek. İmar planları, topografya, ulaşım ağı, çevre düzeni planlarının tek bir tuşla sorgulanacağı sitemde veriler grafiklerle de gösterilecek. Veri aramanın yanında, veri sorgulama, görüntüleme, indirme ve uyarma servislerinin de içerdiği sisteme girişler ücretsiz olurken görüntü indirimleri ise ücretli olacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.