Samsung, Apple’ı bir alanda daha geride bıraktı

Samsung ve Apple arasında rekabet, neredeyse teknolojinin her alanında yaşanmaya başladı. Gartner’ın hazırladığı rapora göre, Samsung Apple’ı geçerek en büyük yarı iletken tüketicisi haline geldi.

Samsung ve Apple arasında yaşanan patent savaşlarının yanı sıra, her iki şirket arasında uzun bir süredir özellikle akıllı telefon pazarında büyük bir rekabet yaşanıyordu. Uzunca bir süredir akıllı telefon ve cep telefonu pazarında rakiplerinin gerisinde yer alan Samsung, 2012 yılında akıllı telefon pazarında Apple'ı, cep telefonu pazarında ise Nokia'yı geride bırakarak liderliğe oturmuştu.
İki şirket arasında rekabet teknoloji dünyasındaki bir çok pazarda yaşanırken, Gartner'ın yaptığı araştırmaya göre Samsung ve Apple yarıiletken pazarını domine ederken, Samsung en önemli rakibini bu sektörde de geride bırakarak, liderliğe yerleşti.
Araştırmada, Samsung'un tüketici elektroniği ürünleri için 18,6 milyar dolarlık yarı iletken tüketimi yaptığı ortaya koyuldu. Diğer yandan, şirketin mobil cihazlarında kullandığı işlemci, grafik birimi, bellek, depolama gibi yarı iletkenlerin bir kısmını kendisi ürettiği belirtilirken, dizüstü modellerinde ise yine kendi tasarımlarına ve farklı şirketlerin ürünlerine de yer verdiği vurgulandı.

Listede ikinci sıraya gerileyen Apple, aynı dönemde 21,4 milyar dolarlık tüketim gerçekleştirirken, şirket iOS ürünlerinde kendi tasarımı olan işlemcilere yer verdi. Şirket buna karşın, dizüstü ve masaüstü sistemlerinde Intel çözümlerinden de faydalanıyor.
İki şirket 45,3 milyar dolarlık tüketimle pazarın neredeyse yarısını domine ederlerken, i HP, Dell, Cisco, Sony, Lenovo, Toshiba, LG, Nokia gibi şirketler pazarın kalan kısmını oluşturuyor. Harcamalar en fazla PC tarafında yapılmasına karşın, mobil tarafa olan ilginin artmasıyla birlikte bu harcamaların düşüş yaşamaya devam etmesi bekleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.