Google'dan Clara Schumann'a özel...

Google, ünlü piyanist ve bestecilerden Clara Schumann'ın 193. doğum gününü kutladı.

Google ana sayfasında ''doodle'' olarak adlandırılan logo, 13 Eylül 1819'da dünyaya gelen Clara Schumann anısına hazırlandı.
Almanya'nın Leipzig şehrinde doğan Clara Josephine Schumann, ilk derslerini, tanınmış bir müzik pedagogu ve piyanist olan babası Friedrich Wieck'ten aldı. Romantik Alman besteci Robert Schumann ile evliliğinden sonra Clara Schumann adını kullanan sanatçı, evliliğinden önce Clara Wieck olarak da üne sahipti.
Besteci Johannes Brahms'a yakın bir dostlukla bağlı olan Clara Schumann, bir yandan konserler verdi, bir yandan da öğretmenlik yaptı. 1878-1892 yılları arasında Frankfurt Yüksek Konservatuvarı'nda piyano profesörlüğü yapan Schumann, 61 yıllık konser kariyeri boyunca piyano konserlerinin format ve repertuvarında önemli değişikliklere öncülük etti.
Clara Schumann, 1896 yılında Frankfurt'ta vefat etti.
''Doodle'' olarak nitelendirilen özel tasarımlı logolar, 1999 yılından bu yana Google'ın kurucuları Larry Page ve Sergey Brin tarafından kullanılıyor.
Doodle uygulamaları, dünya ülkeleri için önemli gün ve tatillere, kültürel olaylara ve tarihte yer alan önemli kişilere bu platformda yer vererek dikkati çekmeyi amaçlıyor.
İnternet kullanıcıları, bu özel tasarımlı logonun üstüne tıklayarak, o güne, kişiye, konuya özel daha ayrıntılı bilgilere erişebiliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.