14 yıllık efsane sona eriyor!

Microsoft 1998'de hayata geçirdiği web tabanlı email hizmeti Hotmail'i gözden çıkartıyor. Artık Hotmail'in yerini Outlook.com alacak.

Yenilenecek olan servis, gelen mesajları ulaştıkları anda düzenleyecek ve kullanıcının isterse Skype üstünden görüşme yapmasına da izin verecek.
Firma yeni sistemle karmakarışık gelen kutusu sıkıntısının da sona ereceği söyleniyor.
Aslında bu değişikliğin sadece basit bir yenilenme olmadığı Google'ın Gmail hizmetine karşı bir hamle olduğu amacın o kullanıcıları kendine çekmek olduğu düşünülüyor.
Microsoft, pek çok defa artık "email" hizmetinin basit bir günlük olmadığını çünkü kullanıcılarının hesaplarının verilerle dolup taştığını belirtti. Bu duruma çözüm olarak da gelen mesajların kişiler, bültenler, kargo uyarısı, sosyla medya mesajları gibi alt başlıklar halinde otomatik olarak sınıflandırılması getirilecek.
Tüm bunlara ek olarak Microsoft, Outlook.com hizmetini kullanıcının üye olduğu başka hizmetlerle de bağlamayı planlıyor. Firma yetkilisi Chris Jones blogunda "Size Facebook, Twitter, Linkedin, Google ve Skype gibi hizmetlerle bağlantılı ilkemaili zunuyoruz" diyor ve ekliyor "Outlook.com'a gelen mailler göndericinin fotoğraflarıyla, anlık durum güncellemeleri, tweetleri ile hayat kazanacak. Sosyal medya hesaplarınıza bağlı olan hesabınızla sürekli güncellenen kişi listesi ve kişi bilgileri sayesinde her an chat ve video görüşme yapma imkanı hep elinizin altında olacak"
HEDEF GOOGLE
Google'a atılan bir taş gibi görünen şu yorumuyla chris Jones tam gizlilik vaad ediyor "Firmamız asla reklam amaçlı kullanmak ya da reklamverenlere satmak üzere emaillerin içeriğini ve eklerini taramayacaktır"
Ayrıca Google Docs ve Zoho Docs gibi rakiplere karşı Office uygulamalarının da yeni email hizmetiyle birlikte web üzerinden entegre halde hizmete gireceğini belirtti.
Outlook.com ayrıca Microsoft'un bulut uygulaması olan Skydrive veri depolama hizmeti ile sunulacak böylece kullanıcılar fotoğraf ve başka doküman göderirken limitlerini aşmak gibi sıkıntılarla karşılaşmayacaklar.
Elbette bu hizmetin de rekabetteki karşılığı Google Drive oluyor.
"YENİ BİR ŞEY DEĞİL"
Chris Jones firmanın sıfırdan yepyeni bir hizmet yarattığını özellikle belirtiyor. Fakat Gartner analistlerinden Matt Cain bir sıkıntıya dikkat çekiyor: Outlook.com ters-müşterilemeyi temsil ediyor. Aynı anda her yerde olan, pıtrak gibi çoğalan bir iş kolunu alıp onu tüketici pazarı için kesip biçmek bu yapılan. Aslında burada sunulan yeni bir teknoloji yok, filtreleme, tasnifleme araçları ve sosyal medya ile entegrasyon uzun zamandır kullanılan şeyler. Yeni olan tek şey temiz kullanıcı ara yüzü, pazarlama stratejisi, Skype, office ve skydrive ıygulamaları ile olan entegrasyon.
Micrsoft şu an için hizmeti ön izleme modunda sunuyor ve resmi başlangıç tarihi henüz belli değil. Bu esnada kullanıcılarına yükseltme yapmalarını öneriliken hala alışılmış Hotmaili kullanmaya devam edebilecekleri belirtiliyor.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.