Microsoft'un yükselen yıldızı Türkiye

Kendi ülkelerinde ekonomik kriz yüzünden durağan bir seyir izleyen Batılı şirketler dünyada en yüksek büyüme ve kârlılığı Türkiye'de elde ediyor. Microsoft'un, ABD dahil 112 ülkede büyümeyi de kriter alarak hazırladığı ülke sıralamasında zirveye çıkan Türkiye oldu. Microsoft Türkiye, son 3 yılda ikinci kez 'yılın ülkesi' oldu.

Çin, Hindistan, Brezilya, Rusya gibi hızlı büyüyen ülkeleri geride bırakan Microsoft Türkiye, Microsoft içinde 'yılın ülkesi' unvanının sahibi oldu. Microsoft'un, ABD dahil 112 ülke şirketi arasında her yıl düzenlenen törende konuşan Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen, artık herkesin Türkiye'nin potansiyelini bildiğini söyledi.
Türkiye'de kurulduğu 20 yıldan bu yana son 3 yıl içerisinde ikinci kez 'yılın ülkesi' kupasını kazanan Microsoft Türkiye, şirket tarihine adını yazdırmayı başardı. Microsoft Türkiye hızlı büyüme oranları ve müşteri memnuniyeti dikkate alınarak yapılan hesaplamalar neticesinde Microsof içinde birincilik kürsüsüne çıktı. Microsoft Türkiye'nin geçen yıla göre müşteri memnuniyeti 11 puan ve çalışan memnuniyeti ise 16 puan birden arttı.
Şirketin Türkiye'deki esas başarısı ise büyüme oranları oldu. Şirket, Temmuz 2011-2012 malî yıl döneminde bir önceki malî yıla göre yüzde 17 büyüdü. Microsoft Türkiye'nin geçen yıla göre yüksek performans gösterdiği bir diğer alan ise Türkiye'nin özellikle bankacılık ve telekomünikasyon sektörlerinde önde gelen kuruluşlarına verdiği danışmanlık servisleri oldu. Dönüşüm projelerinin uçtan uca geliştirildiği danışmanlık ekibine yeni katılan 75 kişi ile birlikte büyüme hızlandı. Microsoft Türkiye, servisler alanında bir önceki yıla göre yüzde 29 oranında bir büyüme gerçekleştirdi.
Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen, aldıkları ödülü şöyle değerlendirdi: "Ülke ekonomimizin gösterdiği performans ve istikrar ile birlikte şirketimiz Microsoft Türkiye de her geçen yıl performans çıtasını bir adım daha yükseltiyor. Bugün burada Microsoft camiası içinde başarılarımızın ödül ile takdir edilmesinin ardında yatan güç aslında Türkiye'nin büyümesinin gücü. Microsoft Türkiye'nin geçtiğimiz malî yılda en çok büyüdüğü alanlar olan KOBİ ve kurumlar aslında Türkiye'nin büyüdüğü ve büyümesini sürdürdüğü alanlar. Türkiye geliştikçe bilişim teknolojilerine daha fazla yatırım yapıyor ve bilişimin getirdiği rekabet, büyüme, eğitim gücünden çok daha fazla yararlanıyor."
ABD'nin Atlanta kentinde yapılan ve 40 bin çalışanın katıldığı 'yılın ülkesi' ödül töreninde konuşan Microsoft CEO'su Steve Ballmer, Microsoft Türkiye'nin, gösterdiği üstün performans ile her geçen yıl daha da öne çıktığını söyledi. Steve Ballmer, "Microsoft Türkiye şampiyonluğa alıştı. Microsoft Türkiye 350 çalışanı ve 11 bini aşkın iş ortağı ile gerçek bir başarı öyküsü. Küresel ekonomik büyüme hızı liginde Çin ile yarışan, dinamik ve yüksek girişimcilik ruhu ile her ülkenin gıpta ile baktığı ünlü Türk ekonomisinin artan bilişim teknolojilerine, Microsoft Türkiye başarı ile cevap veriyor." dedi. Ballmer, yüksek müşteri ve çalışan memnuniyeti, özellikle Türk ekonomisinin lokomotif gücü olan KOBİ'lere erişim, ayrıca kamu ve özel sektörde yüksek nitelikli danışmanlık servisleri Microsoft Türkiye'nin bu ödülü bir kez daha almasının başlıca sebepleri olduğunu söyledi.
Microsoft dünyası içinde ilk 20 ülke arasına giren ve 'yılın ülkesi' seçilen Microsoft Türkiye, şirketin Türkiye'ye fazla kaynak ayırmasını ve yatırım yapmasını da sağlayacak. Bu başarının ilk ödülü olarak Türkiye'de kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinde kullanılmak üzere ek bir yatırım yapılacak. Bu kaynak, Microsoft Türkiye'nin bugüne kadar sürdürdüğü 'Açık Akademi' ve 'Bilenler Bilmeyenlere Bilgisayar Öğretiyor' gibi projelere fon olarak ve yeni sosyal sorumluluk projeleri üretmek için kullanılacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.