Facebook'un hakim olamadığı 11 ülke

Google’ın verilerine göre 137 ülkenin 126’sında en çok kullanılan sosyal ağ olan Facebook, 11 ülkede hala kullanılmıyor.

860 milyonu aşan kullanıcı sayısıyla dünyanın en yaygın ve büyük sosyal ağı olan Facebook'un 137 ülke arasında hâkim olamadığı sadece 11 ülke kaldı. İtalyan sosyal medya stratejisti Vincenzo Cosenza'nın 2009 yılından bu yana her 6 ayda bir açıkladığı ve hangi sosyal ağların hangi ülkelerde en yoğun şekilde kullanıldığını gösteren "Sosyal Ağların Dünya Haritası" çalışmasının Haziran 2012 sonuçları Facebook'un bu alandaki hâkimiyetini pekiştirdiğini gözler önüne serdi.

BÜYÜK NÜFUSLU ÜLKELERDE YASAK

İnternet sitelerinin trafiğini analiz eden Alexa şirketinin verilerinin yanı sıra Google Trends sonuçlarının dikkate alındığı çalışmaya göre Facebook 137 ülkenin 126'sında en çok kullanılan sosyal ağ konumunda bulunuyor. Facebook'un hâkim olamadığı büyük nüfuslu ülkeler arasında Çin ve İran'da internet yasaklarının etkisi gözlenirken, Çin'de ilk üç sırada yer alan sosyal ağlar olan QZone, Tencent Weibo ve Sina Weibo'un toplam kullanıcı sayısı 1 milyar 231 milyonu buldu. İran'daki Farsça temelli sosyal ağ Cloob da 1 milyonu aşan kullanıcısıyla ülkedeki en çok kullanılan sosyal ağ konumunda.
TÜRKİYE LİSTEDE 7. SIRADA
Facebook'un hâkim olmadığı bir diğer ülke olan Rusya'da sosyal ağlar alanında ilk 2 sırada yer alan Odnoklassniki ve Vkontakte'nin toplam kullanıcı sayısı da 350 milyonu buluyor. Odnoklassniki, Kazakistan'da da en çok kullanılan sosyal ağ. Letonya'da Draugiem ve Vietnam'da Zing, Facebook'a bu ülkelerde birincilik yaşatmayan rakipleri. Facebook'un açık ara lider olduğu ülkelerin başında gelen Türkiye'deki kullanıcı sayısı 30.8 milyona gerilerken, bu sayıyla Türkiye, en çok Facebook kullanıcısı olan ülkeler listesinde de 7'nciliğe kadar düştü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.