Toshiba'dan dev ekranlı 'mutfak tableti'

Toshiba, geçtiğimiz hafta teknoloji dünyasına tanıttığı, ekran genişliği 33 santim olan tablet bilgisayarıyla yeni bir tartışma başlattı.

Japon elektronik üreticisi, her ihtiyaca göre ayrı büyüklükte tablet üretmeyi öngören ürün çeşitliliği stratejisine sıcak bakmıyor. Peki, bu kadar büyük bir tableti kimler kullanmak isteyecek?

"Excite 13" adındaki tablet bilgisayar hakkında Wired dergisine konuşan Toshiba'nın sözcülerinden Jared Leavitt, "Büyük ekran, bu tableti mutfakta kullanmak için ideal kılıyor" ifadesini kullandı.

Leavitt, "Yemek pişirirken, size nasıl pişirmeniz gerektiğini anlatan videolar izleyebilir, tariflere bakabilirsiniz. Ayrıca, oturma odanızda çocuklarınızla film izleyebilir, yakınlarınızla aile fotoğraflarına bakabilirsiniz" dedi.

Bu kadar büyük bir tableti almak isteyenleri rahatlatacak bir bilgi, Toshiba'nın Excite 13'ü kendisine özel ayaklığı ile satacak olması. Böylece, Google Android 4.0 (Dondurmalı Sandviç) işletim sistemi kullanan tableti kullanabilmek için kollarınız eziyet çekmek zorunda kalmayacak. Bir olumlu bilgi de, Excite 13'ün genişliğine nazaran oldukça ince ve hafif olması. Sadece 1,016 santimetre kalınlığındaki tabletin ağırlığı 996 gram.

BÜYÜK TABLET SEVİLMİYOR
Excite 13 güzel bir ürün olabilir. Ancak neredeyse tüm elektronik üreticileri küçük mobil cihazlar piyasaya sürerken, Toshiba neden bu kadar büyük ekranlı bir ürünü tercih etti?

Apple'in geçtiğimiz ay piyasaya sürdüğü yeni iPad'in ekran genişliği 24,6 santim. Dahası, şirketin iPad mini adında daha küçük bir iPad çıkaracağı söylentileri var. Tüm bunların yanında, 2011'de iPad'in ardından en çok satan ikinci tablet, 17,7 santim ekran genişliğine sahip Amazon Kindle Fire oldu. Google'ın da aynı ekran genişliğine sahip bir tableti bu ay içinde tanıtması bekleniyor. Samsung'un tablet boyutları belirli ölçülerin üzerine çıkmamaya özen gösteriyor. Kısaca, büyük şirketler için "büyük tablet" gündem dışı bir konu.

User Interface Engineering araştırma şirketinin CEO'su Jared Spool, Toshiba'nın yeni ürünüyle diğer şirketlerin düşünmediği bir yeniliği ortaya koyduğunu kabul ediyor. Ancak dünyanın 33 santim ekran genişliğine sahip bir tablet istediği konusunda şüpheleri var.

Spool, "Toshiba'nın yaptığı, gerçek kullanıcı tecrübesini artırmadan sadece bir yenilik eklemek… Büyük olması, birçok kişinin büyük tablet istediği anlamına gelmiyor. iPad'in standart bir büyüklüğü var ve ilk piyasaya sürüldüğü günden bu yana kimse çıkıp, 'Bu benim için çok küçük' demedi" yorumunu yaptı.

"BAŞARILI OLMASI ZOR"
Nielsen Norman Group adlı bir diğer araştırma şirketinde analist olan Jakob Nielsen ise dev bir tabletin grupça film veya fotoğraflara bakmak için kullanılabileceğini belirtti. Nielsen, "Bana kalırsa Excite 13 abartılmış biri ürün değil. İnsanların sadece bir bilgisayara sahip olduğunu zannetmiyorum. Yine de Excite 13'ün televizyon ile mobil cihazlar arasında nerede yer edineceğini bilemiyorum… Çok başarılı olacak gibi görünmüyor" dedi.

Kısaca, Excite 13'ün ne iPad'i zora düşürmesi ne de en çok satan Android tabanlı tablet bilgisayar olması bekleniyor. Spool, "Toshiba farklı bir ürün sunmak istiyor. Ancak tabletleri ilginç kılan sahip oldukları spesifik teknoloji değil, kullanıcı tecrübesi. Piyasada farklı boyutlarda Android kullanan tabletler var. Ekran genişliği 33 santim olan bir tablet çok büyük bir değişiklik getirmeyecek" ifadesini kullandı.

EXCITE 13'ÜN ÖZELLİKLERİ
- Çift çekirdekli Nvidia Tegra 3 işlemci,

- 1 GB RAM,

- Arka yüzünde 5 mega piksel kamera,

- Alüminyum kaplama arka panelinin dört köşesinde yer alan hoparlörler,

- 1,600×900 ekran çözünürlüğü,

- Micro USB ve mikro HDMI ve SD kart girişi.

- 32 GB modeli 649, 64 GB modeli 749 dolardan piyasaya sürülecek.

Özellikler güzel ama yine de fazla mı büyük? O zaman 19,58 santim ekran genişliğine sahip Excite 7 ile 25,4 santim ekran genişliğine sahip Excite 10'un piyasaya çıkmasını bekleyeceksiniz. Mayıs'ta ABD'de piyasaya sürülecek bu iki modelin fiyatları 499 ile 529 dolar arasında değişiyor. (Yeni Medya Düzeni)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.