Samsung’un 2011 karnesi

Yıl genelinde 165 trilyon won (147 milyar USD) tutarındaki satışlardan 13,73 trilyon won (12,2 milyar USD) net kâr elde edildi.

Samsung Electronics Co., Ltd. 31 Aralık 2011 tarihinde sona eren dördüncü çeyrek itibariyle gelirlerinin önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 13 artışla 47,3 trilyon Kore wonuna (42,1 milyar USD) ulaştığını açıkladı. Şirket üç aylık dönem için yıllık bazda yüzde 79 oranında bir artış ile konsolide olarak 5,3 trilyon won (4,7 milyar USD) tutarında faaliyet kârı elde ettiğini duyurdu. Üç aylık dönem için konsolide net kâr 4 trilyon won (3,5 milyar USD) tutarında gerçekleşti.
6 Ocak tarihinde açıkladığı kazanç beklentisinde Samsung dördüncü çeyrekteki konsolide gelirlerinin yaklaşık 47 trilyon won (42 milyar USD), konsolide faaliyet kârının ise yaklaşık 5,2 trilyon wona (4,6 milyar USD) ulaşacağı öngörüsünde bulunmuştu.
Dördüncü çeyrek sonuçlarıyla birlikte Samsung'un 2011 yılının tümüne ait gelirleri önceki yıla göre yüzde 7 artarak rekor bir seviye olan 165 trilyon wona (147 milyar USD) ulaşmış oldu. Kaydedilen net kâr 2010 yılına oranla yüzde 15 düşüşle 13,73 trilyon won (12,2 milyar USD) olarak gerçekleşirken, faaliyet kârı yıllık yüzde 6 azalmayla 16,23 trilyon won (14,4 milyar USD) oldu.
Üç aylık performansta dikkat çeken, Telekomünikasyon alanındaki iş hacminin büyük oranda Samsung'un GALAXY S II ve GALAXY Note ürünlerindeki güçlü satışların etkisiyle önceki yıla göre yüzde 52 artış göstererek üç aylık 17,82 trilyon won (15,8 milyar USD) rekoruna ulaşması oldu. Bu iş alanındaki faaliyet kârı da üç aylık olarak 2,64 triyon won (2,35 milyar USD) rekoruna ulaştı.
Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Yatırımcı İlişkileri Yöneticisi Robert Yi şunları söyledi: "Ekonomik yavaşlama ortamındaki şiddetli rekabete rağmen Telekomünikasyon alanındaki işlerimiz, üst segmentte yer alan akıllı telefonlardan oluşan gelişmiş ürün gamımız ile güçlü kazançlar sağlamaya devam etti ve daha yüksek ortalama satış fiyatına ulaşıldı (ASP). Ayrıca, akıllı telefonların ve düz panel TV'lerin oluşturduğu "Set" işlerimizdeki iyileştirilmiş kârlılık ve kazançların büyümesi şirketimize büyük kazançlar sağladı."
Yi sağlanan güçlü performansın Samsung'un tüm iş birimlerindeki fark yaratan teknolojisi, rekabetçi maliyetleri, hedefli pazarlama etkinlikleri ve tedarik zinciri yönetimi (SCM) becerilerinden kaynaklandığını belirtti.
Samsung'un gelişmiş pazarlar için premium modelleri, gelişmekte olan pazarlar için ise bölgeye özel modelleri sunduğu güçlü LED TV serisi de satışların önceki yılın dördüncü çeyreğine göre artmasını sağladı.
İşin elektronik bileşenler ile ilgili bölümünde, Yarıiletken Bölümü, PC DRAM'lerle ilgili talebin zayıf kaldığını görüldü; ancak sunucu ve mobil DRAM'leri gibi özellik taşıyan ürünlerdeki büyüme, akıllı telefonlara ve tablet PC'lerdeki yükselen talebe bağlı olarak sabit kaldı. Bellek çiplerindeki ve LCD'lerdeki kârlılığın azalmasına rağmen sistem LSI ve OLED panellerinde görülen hızlı büyüme, gelecekteki büyüme için umut veren bir sinyal oluşturuyor.
YATIRIM HARCAMALARI 2012'DE 25 TRİLYON WONA (22 MİLYAR USD) ULAŞACAK
2012 yılında, yatırım harcamalarının 25 trilyon wona (22 milyar USD) ulaşması öngörülüyor. Bu tutarın 15 trilyonluk bölümü (13 milyar USD) bellek ve sistem LSI işlerinden oluşan Yarıiletken Bölümüne ayrılacak. Bu yıl için planlanan toplam Yatırım harcamalarının 6,6 trilyonluk bölümü (5,8 milyar USD) Ekran Paneli (DP) segmentindeki yatırımlar için ayrılacak. Bu segment içinde LCD Bölümü ve onun altında Samsung Mobile Display yer alıyor.
Geçtiğimiz yıl, Samsung yatırımlar için toplam 23 trilyon won (20 milyar USD) harcadı; bunun 13 trilyonu (11,5 milyar USD) Yarıiletken Bölümü için ve 6,4 trilyon won (5,7 milyar USD) tutarındaki bölümü de DP segmenti için ayrılmıştı. Dördüncü çeyreğin yatırım harcamaları yaklaşık 5,9 trilyon won (5,2 milyar USD) idi.
MOBİL PAZARIN BÜYÜMESİYLE ARTAN NAND TALEBİ
Samsung'un Yarıiletken Bölümü (Bellek ve Sistem LSI dahil) dördüncü çeyrekte 2,31 trilyon won (2,06 milyar USD) tutarında konsolide faaliyet kârı elde etti. Gelir, bir önceki yıla göre yüzde 1 oranında düşerek 9,17 trilyon won (8,18 milyar USD) düzeyinde gerçekleşti. 2011 yılının tamamında çip birimi 36,99 trilyon won (32,99 milyar USD) tutarındaki gelirden 7,34 trilyon (6,5 milyar USD) faaliyet kârı elde etti.
Yarıiletken Bölümü bu çeyrek içinde pazardaki zayıflayan talebe karşı kârlılığını sürdürdü. Bu durum, sunucular ve Katı Hal Diskleri (SSD) gibi yüksek marjlı ürünlerin ve akıllı telefonlar ve tablet PC'ler gibi mobil cihazlarda kullanılan NAND çiplerinin gördüğü güçlü talep sayesinde gerçekleşti.
İleriye bakıldığında, küresel pazar eğilimlerindeki durağanlık ve sabit disk sürücülerinin tedarikinde kısa bir süre önce yaşanan aksaklık nedeniyle PC DRAM talebindeki yavaşlığın ilk çeyrekte devam etmesi bekleniyor. Yeni mobil cihazların pazara sunulması ile birlikte NAND flash çiplerine olan talebin güçlü olarak devam edeceği, bununla birlikte sezon dışı pazar koşulları nedeniyle ilk çeyrekte sistem LSI kârının azalacağı beklenmektedir.
Yıl içinde, Samsung 30 nm ve altı sınıfı işlem teknolojisini genişleterek farklılaştırılmış mobil ve sunucu DRAM ürünleri ile pazarda fiyat rekabeti yapma gücünü sağlamlaştırmayı planlamaktadır. NAND çipleri ile ilgili olarak, şirket 20 nm sınıfındaki işlem teknolojisine sahip çipleri sürekli bir şekilde genişleterek kârlılığını sağlamlaştırmaya odaklanacaktır. Sistem LSI için yapılacak yatırım, uygulama işlemcileri ve resim algılayıcılarına yönelik artan talebe proaktif bir biçimde cevap verebilmek amacıyla genişletilecektir.
KATMA DEĞERLİ PANEL SATIŞLARI YÜKSELİŞTE
Ekran Paneli Bölümü dördüncü çeyreği 8,55 trilyon won (7,6 milyar USD) gelire karşılık 0,22 trilyon won (0,19 milyar USD) faaliyet zararı ile kapattı ve satışlarda önceki yıl yaşanan mevsimsel bir talep patlamasının ardından yıllık yüzde 19'luk bir artış gerçekleşti. 2011 mali yılında Ekran Paneli Bölümü 29,24 trilyon won (26 milyar USD) gelire karşılık 0,75 trilyon won (0,66 milyar USD) faaliyet zararı bildirdi.
Satışlardaki azalma ve yavaşlayan Avrupa ekonomisinin yarattığı endişelere rağmen geleneksel yıl sonu döneminde talep Kuzey Amerika'daki Kara Cuma satışları da dahil olmak üzere istikrarlı seyretmiş ve böylece TV paneli pazarında çeyrek yıl bazında yüzde 5'lik bir artış sağlanmıştır. Bununla birlikte, Tayland'daki sel nedeniyle IT paneli talebi olumsuz yönde etkilenmiş ve çeyrek yıl içinde talep azalmıştır.
Samsung, LED ve 3D TV'ler gibi katma değerli ürünlerinin katkısıyla TV paneli satışlarında önceki çeyreğe oranla yüzde 20'yi aşan bir artış elde ederek pazardaki büyümenin ötesine geçti.
İleriye yönelik olarak, ilk çeyrek boyunca mevsimsel zayıflığın talebi azaltacağı, bu arada küresel ekonominin ve üretim fazlalığının getirdiği endişelere bağlı olarak 2012 yılında talebin durgun kalacağı öngörülüyor. Samsung 2012 yılında farklılaştırılmış bir ürün karması ile büyümeyi garantilemeyi hedefleyecek; bu ürünler arasında 3D ve LED televizyon panelleri bulunuyor, ayrıca akıllı telefon görüntü panellerine olan güçlü talebin de devam etmesi bekleniyor.
AKILLI TELEFON SATIŞLARI ANA İTİCİ GÜÇ OLARAK DEVAM EDİYOR
Telekomünikasyon işleri (mobil komünikasyon ve telekomünikasyon sistemleri dahil) dönem içinde 2,64 trilyon won (2,3 milyar USD) tutarında üç aylık rekor bir faaliyet kârı sağladı. Dördüncü çeyrek geliri, 2010 yılının aynı dönemindeki 11,75 trilyon wona (10,4 milyar USD) karşılık 17,82 trilyon wonluk (15,8 milyar USD) rekor düzeye erişti.
Bu mükemmel performans Samsung'a 2011 yılının bütününde önceki yıla göre yüzde 90 artışla 8,27 trilyon wonluk (7,37 milyar USD) bir faaliyet kârı sağladı. 2011 yılının toplam satışları da 55,53 trilyon won (49,53 milyar USD) ile başka bir rekor kırdı ve Samsung Electronics'in yıllık toplam gelirinin yaklaşık üçte birini oluşturdu.
Samsung'un sancak gemisi olan GALAXY S II akıllı telefon ve aynı serideki GALAXY Note ve GALAXY Nexus gibi üst uçtaki mobil cihazlar ile giriş seviyesi modeller geliri önceki yıla göre yaklaşık olarak yüzde 40 oranında yükseltti.
Sonuçta, Samsung akıllı telefon satışları dördüncü çeyrekte önceki çeyreğe oranla yaklaşık yüzde 30 artış gösterdi. Küresel pazarın bu yılki görünümüne göre, giriş seviyesi akıllı telefonlar ile tablet PC'lere olan talebin önemli ölçüde yükselmesi, ancak özellikli telefonların büyüme ivmesinin sabit kalması öngörülüyor. Gelişmekte olan ülkeler ve LTE (Long-Term Evolution) kablosuz telekomünikasyon teknolojisinin yaygınlaşması da yüzde 30'un üzerinde büyümesi beklenen akıllı telefon pazarının büyümesine katkıda bulunacaktır. Telekomünikasyon Sistemleri Bölümü, LTE hizmetinin Kore ve Kuzey Amerika'da yaygınlaşmasıyla kablosuz ağ pazarındaki liderliğini daha da sağlamlaştıracaktır.
LED TV TALEBİ DEVAM EDECEK
Samsung'un Ekran, Dijital Araçlar, BT Çözümleri ve Dijital Görüntüleme işlerini kapsayan Dijital Medya ve Araçlar bölümleri, Ekim - Aralık döneminde 16,96 trilyon won (15,13 milyar USD) tutarında gelir açıkladı. Bu tutar yıllık bazda yüzde 4 artışı ifade ediyor. Bu iş kollarında dördüncü çeyrekte 0,57 trilyon won (0,50 milyar USD) tutarında faaliyet kârı kaydedildi.
2011 yılının tamamında Dijital Medya bölümlerinin toplam geliri 58,92 trilyon wona (52,56 milyar USD) , faaliyet kârı yıllık yüzde 229 artışla 1,41 trilyon wona (1,25 milyar USD) ulaştı.
LED TV satışları dördüncü çeyrekte geleneksel olarak yükselen taleple birlikte güçlü bir şekilde büyüyerek üç aylık dönemde yüzde 40 artışa ulaştı. Buna karşılık, Samsung premium modellerin satışına odaklanarak pazara göre daha iyi bir performans sergiledi ve LED TV satışları önceki çeyreğe kıyasla yüzde 55'in üzerinde arttı.
2012 yılında ilk çeyrekteki zayıf dönemselliğin etkisiyle talebin önceki üç aylık döneme göre daralacağı, ancak bütün yıl göz önüne alındığında pazarın genel olarak büyüyeceği öngörülmektedir. Bu büyümeyi gelişen pazarlardaki güçlü büyüme hızı yönlendirecektir. LED TV satışları 2012 yılında küresel düz panelli TV pazarının yüzde 60'ından fazlasını oluşturacağından Samsung gelişmiş pazarlarda satışları premium LED televizyonlar ile canlandıracaktır.
Dijital Araçlar pazarında küresel ekonomik yavaşlama çeyrekteki talebin azalmasına neden olsa da, Samsung'un satışları ABD ve Avrupa gibi gelişmiş pazarlarda önceki çeyreğe göre artış kaydetti. İleriye bakıldığında, gelişmiş pazarlarda büyümenin yavaşlayacağı, gelişmekte olan pazarlarda ise talepteki artışın azalacağı öngörülmektedir. Samsung farklılaştırılmış ürün karmasının ve yükselen faaliyet verimliliğinin kârlılığı artıracağını tahmin ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.