Bir haftada 42 bin filtre

Güvenli internet paketine bir haftada 42 bin başvuru yapıldı. En fazla başvuru İstanbul'dan gelirken, aile paketi tercih şampiyonu oldu

Bilgi Teknolojileri Kurumu (BTK )tarafından 3 ay test edildikten sonra 22 Kasım'da kullanıma sunulan güvenli internet paketi için 1 haftada 40 bin abone başvurdu. En fazla başvuru ise İstanbul'dan yapıldı. Zaman içinde tavsiye edildikçe filtre kullanım oranının artacağını belirten Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başanı Tayfun Acarer "Mobil Numara Taşıma" uygulamasında olduğu gibi zaman içinde ilginin artacağını söyledi. sözlerine şöyle devam etti: "Ekonomik değil, sanal güvenlik söz konusu olduğu için insanlar hemen önlem alma gereği duymuyor. Numara taşımada da aynı durum söz konusu olmuştu. İnsanlar birbirine tavsiye ettikçe ve cüzdanı doğrudan etkilediği için daha çok ve daha hızlı ilgi gördü. Ücretsiz olmasına rağmen insanlar çekinerek bakıyor."
SANSÜR KORKUTTU
İnsanların kendisine "hangi paketi seçmek zorundayım" diye soru sorduğunu belirten Acarer, "Kullanım zorunluluğu olmadığını anlatamadık. Filtrenin sansüre dönüştüğü tartışmaları kullanıcıları da ürkütüyor. İnsanların internet hızının yavaşlayacağı, takip edilecekleri veya sansürlenecekleri tereddütleri var. Bu konuda olumsuz propaganda etkili oldu. Tüm bunlara rağmen zaman içinde uygulamanın faydasının görüleceğini düşünüyorum. Güvenli internet paketi üzerindeki şüpheler dağıldıkça kullanıcılardan daha fazla talep geleceğini düşünüyorum" diye konuştu.
HER 10 KİŞİDEN 9'U AİLE PAKETİNİ SEÇTİ
29 Kasım saat 18 itibarıyla aile ve çocuk paketini tercih eden internet abonesi sayısı 42 bine ulaştı. Toplam 4 bin 200 abone çocuk paketini tercih ederken, geri kalan 37 bin 800 kişi de tercihini aile paketinden yana kullandı. İnternet kullanıcıları, çağrı merkezleri ve bayiler aracılığıyla güvenli internet paketi için başvuruda bulunabiliyor.
ZAMANLA EKSİKLER GİDERİLECEK
BTK Başkanı Tayfun Acarer, her operatörün güvenli internet paketi için farklı arayüz kullandığı bilgisini verdi. Acarer, zaman içinde kullanım kolaylığının yanı sıra uygulamadaki diğer eksiklerin giderilmesi konusunda daha fazla adım atılacağını ifade etti.
Timur Sırt / SABAH

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.