Cep telefonuyla konuşmada Avrupa birincisiyiz

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) Başkanı Dr. Tayfun Acarer, Türkiye'nin, 2010 verilerin göre, mobil iletişim alanında, 228 dakikayla Avrupa'da en çok konuşan üçüncü ülke olduğunu belirterek, "Bu yılın ilk 3 aylık verilerini aldık, konuşma süresi 258 dakika olmuş. Avrupa birincisiyiz şu anda" dedi.

Sektörün sadece kendisinin büyümediğini diğer sektörleri de olumlu etkilediğini dile getiren Acarer, şöyle konuştu:
"ABD'de, yeni teknoloji firmaların ülke ekonomisine katkısı incelenmiş. Yüzde 21'lik pay olduğu belirlenmiş. Türkiye, geçen yıl yüzde 8,9 büyüdü. 2009 yılında geniş bandın Türkiye'deki büyüme oranı yüzde 29 oldu. Geniş bant sistemleri 2010'da ise yüzde 26 büyüme gerçekleştirdi. Ülke büyümesinin yaklaşık 3 katına denk geliyor. Türkiye, 2010 verilerine göre, 228 dakikayla Avrupa'da en çok konuşan üçüncü ülke oldu. 248 dakika ile Fransa ve İrlanda, Türkiye'nin önündeydi. Bu yılın ilk 3 aylık verilerini aldık, konuşma süresi 258 dakika olmuş. Avrupa birincisiyiz şu anda. İlk 3 aylık dönemde en düşük trafik vardır. Avrupa'nın en çok konuşan ülkesiyiz, 'konuşan Türkiye' diyoruz."
BAZ İSTASYONLARININ SÖKÜLMESİ
Tayfun Acarer, sektördeki alt yapı ihtiyacının çok önemli olduğunu belirterek, "Bir yılda Türkiye'deki data trafiği yüzde 1500 artmış. Çok kısa dönemde fibere ihtiyaç var. Baz istasyonlarını artırmaya ihtiyacımız var" dedi. Firmaların fiberde çok zorlandığını gördüklerini vurgulayan Acarer, şunları kaydetti:
"Alt yapıda biz bilişim toplumu olacağız. 2023 vizyonumuzda Türkiye, bilişim toplumu olacak. Bu çok önemli vizyondur. Bunu derken, yerel otoriteler davul zurnayla baz istasyonlarını sökme törenleri düzenliyor. Bu tören aslında Türkiye'de bilişimin kurban edilme törenidir. Bu tören bilişimin katledilme törenidir. Bir tarafta 2023 hedefleri var. 'Her eve 100 MB yetmez, bir GB' diyoruz, öbür tarafta fiber kazmasını engelliyoruz, baz istasyonlarını söküyoruz. Yerel otoriteler küçük hesaplarla yapıyorlar." Türkiye'nin, bölgesinde, call center olabileceğini ifade eden Acarer, "Bütün dünyanın call center'ı olabilir. Bugün gelişen noktada call center'in İstanbul ile Hakkari'de olması arasında fark yok. Bir ülke olarak öyle merkezi konumda ki 70'ten fazla ülkeye 2,5 saatlik mesafede. Niye Türkiye call center olmasın?" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.