Evlere ışık hızında internet

Turkcell Superonline, 1000 Megabit hızında fiber interneti evlere sokuyor.

Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, Superonline'ın dünyada ilk beşe giren bir hızı, evlere saniyede 1000 megabitlik (MB) internet hızını sunduğunu belirterek, son 3 yılda Turkcell Superonline için 1,4 milyar TL fiber altyapı yatırımı yaptıklarını bildirdi.
Ciliv, Superonline Genel Müdürü Murat Erkan ile birlikte düzenlediği basın toplantısında, yeni dünyada mobilite ve internetin önem kazanacağını hem mobil tarafta hem de sabit hatlarda internetin önemli olduğunun hep farkında olduklarını kaydetti. Sabit hatlarda fibere çok yatırım yaptıklarını vurgulayan Ciliv, bunun sonucunda fiber internetin önünün açık olduğuna inandıklarını söyledi.
Ciliv, Turkcell'in 18 sene boyunca hep sesle ilgili olduğunu, burada büyük başarı yakaladığını ve dünyanın kendi alanındaki liderlerinden, Türkiye'nin de en büyük şirketlerinden biri olduğunu dile getirdi. Ciliv, 3G'nin gelmesi ve mobil internetin yayılmasında kritik rol oynayacağı için artık yeni bir dünyanın başladığını, bu dünyada artık ses ile mobil ve fiber internetin önem kazanacağını ifade etti.
Yaptıkları 5 yıllık stratejik planda, ses işinin bulundukları 9 ülkede devam edeceğini, ama en çok büyümesini bekledikleri alanların mobil ve fiber internet ile toplam telekom çözümleri olduğunu anlatan Ciliv, toplam telekom çözümlerinden kastettiklerinin, özellikle kurumsal alanda müşterilerine birleşik ve sabit hatlarda telekom iletişim servisleri çözümlerini iletmek olduğunu söyledi. Ciliv, bunun için kurumsaldaki satış ekiplerini güçlendirdiklerini dile getirdi.
Ciliv, bu ekiplerin kurumsalda sadece mobil servisleri satmadıklarını, aynı zamanda sabit superonline servislerini de sattıklarını, o yüzden toplam telekom çözümlerinin Turkcell'in kurumsal pazardaki büyümesine çok önemli bir adım olduğunu belirterek, Grup şirketlerinin katkısının da önemli olduğunu, Superonline'ın da son 2 senedir hem satışlarındaki büyüme hem karlılığındaki artışla grubun sonuçlarına ciddi katkıda bulunduğunu kaydetti.
Ciliv, şunları ifade etti:
''Son 3 yılda Turkcell Superonline firmasına 1,4 milyar TL yatırım yaptık. Bu fiber altyapı yatırımıydı. Türkiye'nin dört bir tarafına ulaşıyor, 8 noktadan yurt dışına çıkış var ve Regional Table Network bağlantısını da oluşturduk. Türkiye'den başlıyor, Suriye, Ürdün, Suudi Arabistan'dan BAE'ye ulaşan Avrupa'yı Asya'ya bağlayan bir hat kuruldu. Bu hat sayesinde Akdeniz'den geçen internet hattı tekrar Anadolu'dan İpekyolu'ndan geçer hale geldi. 28 bin kilometreye yakın fiber altyapımız olacak 2011 yılı sonunda. Şu anda 25 bin kilometre civarındayız. 10 şehirde evlere de fiber interneti sunabiliyoruz. Bu şehirlerin sayısını önümüzdeki yıllarda artıracağız. Evlere fiber interneti götüren ilk şirket Superonline...''
Fiber interneti sunabildikleri illerin İstanbul, Ankara, Kocaeli, Bursa, İzmir, Antalya, Mersin, Adana, Gaziantep ve Samsun olduğuna işaret eden Ciliv, bazı belediyelerin bu işi kucakladığını, bazılarının biraz ağırdan aldığını söyledi.
Ciliv, ''10 ilde ulaşılacak hane sayısı bu sene sonunda 1 milyona çıkacak. Şu anda 680 bin haneye ulaşabiliyoruz. Önümüzdeki yıllarda bu sayıyı artırmayı planlıyoruz, şunu da belirteyim, Türkiye'de 17 milyon hane var. Daha gidecek, ulaşılacak hanelere açısından epey mesafe var'' diye konuştu.
Süreyya Ciliv, duyurmak istedikleri bir önemli mesajın da Süperonline'ın Turkcell ana markasının altında toplanması olduğunu belirterek,''Turkcell Superonline markasıyla bu hizmetimizi tanıtıyor olacağız. Stratejik bir karar aldık pazarlama açısından. Turkcell'de ana markayı daha büyütmek ve servislerimizi bu ana markanın altında toplama stratejisini uyguluyoruz. Yaptığımız bütün yatırımlar Turkcell markasını güçlendirsin ve bütün şirketlerimiz Turkcell markasının gücünü kullansın istiyoruz. 33 milyon müşterisiyle Turkcell'in bir kalite çıtası var şirketlerimizi o çıtaya çekmek ve müşterilerimize o güveni vermek istiyoruz'' dedi.
Turkcell Superonline'ın bir ilki daha becerdiğini vurgulayan Ciliv, şunları söyledi:
''Turkcell Superonline dünyada ilk 5'e giren bir hızı, 1000 MB saniyede hızı evlere verme hizmetini sunuyor. Arzu eden müşterilerimiz, fiyatı biraz yüksek ama 1000 MB'i de evine alabilir. Dünyada ilk 5 içinde diyoruz, Japonya, Hong Kong'un ardından biz de evlere 1000 MB internet sunabilen konuma geliyoruz. Bu da Türkiye için önemli bir gelişme. Artık teknolojide, mobil iletişim konusunda olsun, fiber internet konusunda olsun Türkiye dünyanın lider ülkeleri arasına girdi.
Bu Türkiye'nin potansiyelini yakalaması açısından çok önemli bir fırsat, aynı zamanda şirketlerin bu teknolojileri kullanarak işlerinde farklılaşması global rekabette daha güçlü olmaları açısından da daha büyük bir avantaj. Hem karada hem de havada en hızlı internet Turkcell grubunda. Artık gençlerimiz, yazılımcılarımız bu 1000 MB'lik ortam için yazılım geliştiriyor olacaklar. Bu çok heyecan verici, göreceksiniz 5-10 yılda Türkiye'de yazılım sektörü bu platform üstünde hızla gelişmeye, uçmaya başlayacak. Yazılımcılarımız 1000 MB geleceğin altyapısı için uygulamalar yazılımlar geliştiriyor olacaklar.''
Mobil internet hızını da yeni Vınn'larla 43,2 MB'e çıkardıklarını dile getiren Ciliv, gençlerin teknolojiyi yakalaması, şirketlerin kendi hizmetlerini farklılaştırması için, bilgiye ulaşmaları için doğru altyapıyı kurduklarını vurguladı.
''EV EĞLENCE PLATFORM SAĞLAYICISI OLMAK İSTİYORUZ''
Superonline Genel Müdürü Murat Erkan da 3 yılda 1,4 milyar lira yatırımı ülkenin her yerine teknolojiyi ulaştırmak için yaptıklarını belirterek, ''3 ana segmentimiz, 3 ana hedefimiz var. Biri toptan değdiğimiz, operatörlerin operatörü olmak, İpekyolu'nu fiber yoluna çevirmek, altyapımızı gerek Avrupa tarafına gerek Ortadoğu ve Asya tarafına çok ciddi kapasitelerde iletiyoruz. Bir segmentimiz kurumsal, altında da toplam telekom çözümleri var. Grup olarak, gerek mobil gerek sabit taraftaki yeni ürün portföyümüzü kurumsal müşterilere götürüyoruz. En önemli segmentimiz, ev segmentimiz, burada evlere kadar fiberle gitmek misyonuyla yola çıktık'' şeklinde konuştu.
100 MB ile başladıkları evlere interneti götürme hizmetini şimdi 1000 MBe çıkardıklarını vurgulayan Erkan, ev eğlence platform sağlayıcısı olmak istediklerini anlattı.
Erkan, G20 ülkeleri arasında Türkiye'nin fiber penetrasyon anlamında 8. sırada olduğunu, bunu sağlayan en önemli şirketin Turkcell Superonline olduğunu söyledi. Uluslararası ilgili kuruluşların raporlarında Türkiye'deki en hızlı internetin Superonline'de olduğu, ortalama hızlarının 15,8 MB, Türkiye'nin ortalamasının ise 6,3 MB düzeyinde bulunduğunun altını çizen Erkan, AB ortalamasının 12,2 olduğunu, bu yatırımın Türk vatandaşlarının teknolojik uçurumunun ortadan kalkması açısından önem taşıdığını vurguladı.
Şehirlerin daha çok dijitalleşmesi gerektiğini dile getiren Erkan, ''İstanbul'un ''Çılgın'' bir projesi var böyle çılgın bir projeye dijital şehir yaklaşımı da yakışır diyoruz, bu konseptin içine dahil etmek istiyoruz'' diye konuştu.
Erkan, 9,99 TL bedeli olan 20 MB ile 1000 MB'e kadar değişik kapasitede paketleri müşterilere sunacaklarını bildirdi.
Süreyya Ciliv ve Murat Erkan soruları da yanıtladı.
1000 MB BAĞLANTI 3 AY SÜREYLE 499 TL
Erkan, 1000 MB paketin fiyatının 3 ay süreyle 499 TL olacağını, bu sürenin ardından fiyatın 999 TL olarak belirlendiğini söyledi.
Erkan, dijital şehir için belediyelere teklifte bulunduklarını, Gaziantep gibi bazı kentlerde belediye şirketlerinin kendi içinde entegrasyonu ve halka çeşitli hizmetlerin sunulması anlamında bunu yaptıklarını anlatarak, yerel yönetimlerin bu çalışmaların faydalarına inanması ve destek vermesinin önemine işaret etti. Erkan, ''Dijital şehirleşmek isteyen bizimle bir araya gelebilir'' dedi.
Süreyya Ciliv, ABD'de Google'un 1000 MB internet bağlantı hızını sunacağı bir şehir seçtiğini belirterek, Turkcell'in ise Türkiye'de 10 şehir seçtiğini, buna dikkati çekmek istediğini söyledi.
Fiber bağlantılı internette fiyata çok ''takılınmaması'' gerektiğini ifade eden Ciliv, 1000 MB'e kadar, başlangıç fiyatını 9,99 TL olarak belirlediklerini, 20 MB'den başlayan değişik paketleri sunduklarını ifade etti.
Ciliv, çok hızlı bir otoyolun yapıldığını ancak arkada bir sunucu serverin çalıştığını bu serverlerin kapasitesinin, hızının gelişmesinin zaman alacağını, herkesin kendi serverlerini hızlandırmak için uğraşacağını söyledi.
Turkcell datacenter yatırımlarını hızlandırdıklarını anlatan Ciliv, bunun tamamlanmasının ardından birçok uygulamayı hızlı bir şekilde sunabileceklerini ifade etti.
Ciliv bir soru üzerine de, Türk Telekom'un fiber uygulamasının gerçek fiber bağlantı olmadığını dile getirerek, fiber bağlantı konusunda Türk Telekom ile büyük bir rekabet içinde bulunduklarını düşünmediklerini kaydederek, şu değerlendirmede bulundu:
''Bence pazarın büyümesi önemli, bizim bu fiber bağlantıyı getiriyor olmamız Türk Telekom'u da bu konuda yatırıma zorlayacaktır. Yapıcı bir şekilde pazarın ileriye gitmesini arzu ediyoruz. Türkiye'de 17 bin hane var, fibere yatırım çok pahalı bir yatırım olarak görülüyor. Başka ülkelerde hep devlet desteği ile yapılmış, çünkü çok uzun dönemli yatırımlar. Turkcell 680 bin haneye gitmiş, rakipler de bu hatların üstüne mi gitmeli, yoksa başka hanelere mi bu teknolojiyi götürmeli, bunları da konuşmamız gerekir. Gidilecek daha 17 milyon hane var. Yapılacak çok iş var. Biz bir tarafından başladık, onlar da başka bir tarafından başlarsa Türkiye'ye bu daha hızlı bir şekilde ulaşır.''
Fiber bağlantının büyük bir değer teklifinde bulunduğunu vurgulayan Ciliv, ''İnternet hızı o ülkenin teknoloji geliştirmesinde çok önemli bir indikatör. Biz 5. ülkeyiz 1000 MB'i evlere sunabilen Bu teknolojiden bütün ülke teknoloji, turizm sektörü yararlanacak'' dedi.
Ciliv, bir soru üzerine de bağlantılar için Türk Telekom'un hatlarını kullanmadıklarını, kendi kazılarını yaptıklarını, kazılarla ilgili izinleri almanın da çok zor bir iş olduğunu ancak iyimser olduklarını, yapılacak çok iş ve gidilecek çok yol olduğunu söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.