'Denizaltı uçağı' ile okyanusların derinliklerine

Dünyanın ilk ticari uzay aracını geçtiğimiz ay başarılı bir şekilde test eden ABD'li Virgin Atlantic Airlines şirketinin sahibi Richard Branson, bu sefer de okyanusların derinliklerine inecek jet uçağı benzeri bir denizaltı geliştireceklerini bildirdi.

California'nın Newport Beach bölgesinde düzenlediği basın toplantısında konuşan Branson, 5 buçuk metre uzunluğundaki aracın, yaklaşık 11 bin metreye inerek 'karanlık' suları keşfedeceğini belirtti.
'Virgin Oceanic' adı verilen projeye göre, önümüzdeki iki yıl boyunca denizaltı 5 dalış gerçekleştirecek. İlk deneme, bu yılın sonlarına doğru Pasifik Okyanusu'nda yer alan 10 bin 971 metre derinliğindeki Mariana Çukuru'nda yapılacak. İkinci dalış ise, Atlantik'teki 8 bin 605 metrelik Porto Riko Çukuru'nda gerçekleştirilecek. Denizaltının ineceği diğer noktalar ise şöyle: Kuzey Buz Denizi'ndeki Molloy, Güney Okyanusu'ndaki Sandwich ve Hint Okyanusu'ndaki Diamantina çukurları.

'Necker Nymph' isimli savaş denizaltısı teknolojisine benzer bir yapıya sahip olacak olan aracın 4 buçuk metre uzunluğunda karbon fiber kanatları olacak. İleri teknolojinin kullanılacağı denizaltı uçağı, aynı zamanda sualtı doğasına zarar vermeyecek şekilde inşa edilecek.
Hep daha fazla keşif yapmak için hareket ettiklerini kaydeden Branson, okyanusların derinliklerinde daha önce hiç bilinmeyen, insanoğlunun yararı için kullanılabilecek canlılarla karşılaşmayı umduklarını anlattı.

Projenin maliyetinin 10 milyon doları bulabileceği belirtildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.