BeIN Sports'tan son dakika Süper Lig açıklaması! BeIN Sports Süper Lig maçlarını yayınlayacak mı?

Spor Toto Süper Lig ve dünyanın birçok dev liginin yayın ihalesini elinde bulunduran beIN Sports ile ilgili flaş bir iddia ortaya atıldı. Konyaspor Başkanı Hilmi Kulluk'un açıklamalarına dayandırılan iddiada, beIN Sports'un Spor Toto Süper Lig'in yayın hakkından caymayı düşündüğü belirtildi. BeIN Sports ile ilgili bu iddia dün sosyal medyanın en çok konuşulanları arasında yer alırken açıklama gecikmedi. Yayıncı kuruluştan yapılan açıklamada tüm iddialar net bir dille yalanlandı.

Spor Toto Süper Lig ve Spor Toto 1. Lig'in yayıncı kuruluşu Digiturk'ten Konyaspor Kulübü Başkanı Hilmi Kulluk'un "Yayıncı kuruluş çıkmak istiyor." şeklindeki ifadeleriyle ilgili yapılan açıklamada, "Digiturk, TFF ile yaptığı yayın anlaşmasına binaen Türk futbolunun hali hazırdaki en büyük destekçisidir ve 20 yıldan bu yana iş ortaklığı yaptığı TFF'ye verdiği tüm taahhütlere her zaman bağlı kalmıştır, bağlı kalmaya da devam etmektedir." denildi.

"TÜRK FUTBOLUNA KATKI SUNMAYA DEVAM EDECEĞİZ"

Kurumun Türk futboluna katkıda bulunma konusundaki kararlılığına vurgu yapılan açıklamada, "Yayın hakları anlaşmasından doğan her türlü yükümlülük ve ödemeler Digiturk tarafından gerçekleştirilmektedir. Diğer yandan Digiturk uzunca bir süredir, söz konusu anlaşma kapsamındaki bazı ticari hususlar hakkında TFF'den doğal ve makul taleplerde bulunmaktadır. Digiturk öncelikli gördüğü bu hususlar üzerinde TFF ile çalışmaya devam ederek, Türk futboluna hem ulusal hem de uluslararası alanda katkı sunmaya devam etme kararlılığındadır." ifadeleri kullanıldı.

KONYASPOR BAŞKANI NE DEMİŞTİ?

Spor Toto Süper Lig takımlarından Konyaspor'da kulüp başkanı Hilmi Kulluk olağanüstü genel kurul toplantısında güven tazeledi. Burada bir konuşma yapan Kulluk, önemli bir iddiada bulunarak yayıncı kuruluş olan beIN Sports'un Türkiye'den çekilmek istediği söyledi.

Yeşil-beyazlı kulübün başkanı, "Şu an Türkiye'de en az borcu olan kulüplerden biri Konyaspor'dur, inanın. Trabzonspor, Beşiktaş, Galatasaray'ın borcuna bakın yine bizim borcumuz çevrilebilir durumda. Bizim tek yürek olup sponsorla reklamla gelirlerimizi artırmamız lazım. Kulüpler Birliğinden gelen yazıda 18 Haziran'da toplantı var deniliyor. Toplantının gündemi yayıncı kuruluşun ödeme talebini görüşmek üzere. Şu an yayıncı kuruluş çıkmak istiyor. Federasyona diyor ki, ben satış yapamıyorum zarar ediyorum. Ve bir hesap çıkarmışlar, Türkiye Futbol Federasyonu'na verdiği teminatı yakarsa zararı daha az oluyor, devam ederse zararı daha çok oluyor. Belki öyle bir gün gelecek ki o gelirlerde gelmeyecek, iş daha da kötüye gidecek. En büyük gelirimiz yayıncı kuruluş onlar da çıkmak istiyor. Bu diğer 18 kulüp içinde geçerli" diye konuştu.

YAYINCI KURULUŞ İLE TFF ARASINDAKİ ANLAŞMANIN ŞARTLARI NELER?

Türk Futbol Federasyonu ve BeIN Sports arasında yapılan anlaşma ile kulüpler her yıl dev gelirler kazanıyor. 2016 yılında yapılan anlaşmaya göre beIN Sport yayın hakkı için tam 500 milyon euro ödüyor. TFF'nin yayın hakları ile ilgili talimatnamesinde yayıncı kuruluşun sorumlulukları şu şekilde yer alıyor...

MADDE 1 – AMAÇ
Bu talimat, futbol müsabakalarının yayın kuruluşları tarafından her türlü görsel ve işitsel teknik cihaz ve benzeri araçlarla yayınlanmasına ve bu müsabakalarda medya mensupları tarafından uyulması gereken temel ilkelere ilişkin usul ve esasları tespit etmek amacıyla hazırlanmıştır.

MADDE 2 – TANIMLAR ve KISALTMALAR
Bu talimatta yer alan;

a) TFF: Türkiye Futbol Federasyonu'nu,

b) Kulüp: Futbol dalında faaliyeti bulunan mevzuata uygun olarak kurulmuş ve TFF tarafından tescil edilmiş dernekleri ve şirketleri,

c) Yayıncı Kuruluş / Resmi Yayın Kuruluşu: Futbol müsabakalarını yayınlama hakkına sahip tüzel kişileri,

ç) Sözleşme: TFF'nin kulüpler adına ve hesabına futbol müsabakalarının yayını konusunda yayın kuruluşları ile yaptığı sözleşmeler ve bunlar dışında kulüplerin yayıncı kuruluşlarla yaptıkları sözleşmeleri,

d) Canlı Yayın: Müsabakanın başlama saatinden önceki 60 dakika, müsabaka ve müsabakanın bitimini takip eden 60 dakikalık zaman dilimi içerisinde stadyum içi görüntülerinin ve müsabaka görüntülerinin kısmen ya da tamamen canlı olarak yayınlanmasını,

e) Banttan Yayın: Bir müsabakanın sona ermesinden sonra tamamının yayınlanmasını,

f) Kulüp TV: Radyo Televizyon Üst Kurulu tarafından verilmiş geçerli ve güncel bir lisansı kullanan ve kulüp logosu ile 24 saat yayın yapan TV kanallarını,

g) Paralel Yayın: Bir müsabakanın birden fazla kanaldan aynı anda canlı yayınlanmasını,

ğ) Panoramik Stüdyo: Yayıncı kuruluşun müsabaka öncesinde, devre arasında ve müsabaka sonrasında yorumcularla birlikte kullanabileceği ve fonda stadyumun içeriden görüntüsü bulunan stüdyoyu,

h) Haber Amaçlı Görüntü: Futbol müsabakalarının gol, gol şansı, penaltı, ofsayt, oyuncu ihtar ve ihraçları ve benzeri önemli olaylarından oluşan, lig logosunu da (bulunması halinde lig isim sponsorunun logosunu da içeren kompozit logoyu) barındıran, süresi 3 (üç) dakikayı aşmayan
özet görüntüleri,

ı) Karma Alan (mixed-zone): Basın mensuplarının müsabakadan sonra futbolcularla soyunma odalarının çıkışı ile takım otobüsleri arasındaki bölgede röportaj yaptıkları alanı,

i) Sanal Reklam: Gerçek görüntülerin bilgisayar aracılığıyla canlı veya banttan yayını esnasında değiştirilmesi ya da bu görüntülerin çeşitli unsurlarının televizyon veya mevcut benzeri ya da gelecekte ortaya çıkacak teknolojiler tarafından iletilen sinyallere reklam mesajları yerleştirmek
amacı güderek değiştirilmesini,

MADDE 3 - YAYINLARIN DÜZENLENMESİ

(1) Futbol müsabakalarının her türlü görsel ve işitsel teknik cihaz ve benzeri araçlarla yayınlanmasına, yayınların düzenlenmesine ve programlanmasına münhasıran TFF yetkilidir.

(2) Futbol müsabakaları ile ilgili olarak kulüpler adına ve hesabına yayın sözleşmesi yapılması ve yayın hakkı devrinin usul ve şartlarını belirleme yetkisi münhasıran TFF'ye aittir.

Sözleşme sonucunda elde edilen yayın ücreti, TFF tarafından belirlenecek usul ve esaslar çerçevesinde kulüplere dağıtılır.

(4) Bir müsabakanın canlı yayın hakkını elde etmiş olan yayın kuruluşu aynı müsabakanınsonradan bu talimatın 11. maddesindeki koşullara uymak şartı ile banttan yayınlama hakkına sahiptir. TFF'nin kulüpler adına ve hesabına yaptığı sözleşme hükümleri saklıdır.

(5) TFF'nin kulüpler adına ve hesabına yaptığı sözleşme hükümleri saklı kalmak kaydıyla, müsabaka yayın hakkı ev sahibi kulübe ait

MADDE 4 – SÖZLEŞME YAPMA HAKKININ KULÜPLERE TANINMASI

(1) TFF, yayıncı kuruluşlarla futbol müsabakaları ile ilgili olarak kulüpler adına ve hesabına sözleşme yapmadığı takdirde, kulüplere yayıncı kuruluşlarla sözleşme yapma izni verebilir. Kulüpler, bu gibi hallerde örneği TFF tarafından hazırlanan tip sözleşmeleri kullanmak ve imzalı sözleşmeleri en geç ilgili müsabakaların başlamasından 48 saat öncesine kadar sözleşme taraflarının imza sirkülerleri ile birlikte TFF'ye ulaştırmakla yükümlüdür.

(2) TFF, yayıncı kuruluşlarla futbol müsabakaları ile ilgili olarak kulüpler adına ve hesabına radyo yayın sözleşmesi yapmadığı takdirde kulüplere, stadyumlarında radyo yayınına müsait radyo anlatım pozisyonu sayısı kadar radyo kanalıyla sözleşme yaparak, bu talimatta belirlenen usuller çerçevesinde radyo yayın haklarını serbestçe devretme imkânını tanıyabilir.

(3) Sözleşme ile canlı yayın hakkını elde eden kuruluşun, bu hakkı Türkiye içinde ya da dışında, yerli veya yabancı, herhangi bir kişiye kısmen veya tamamen devri TFF'nin yazılı onayına tabidir. TFF'nin kulüpler adına ve hesabına yaptığı sözleşme hükümleri saklıdır. Devir koşullarını belirleme yetkisi münhasıran TFF'ye aittir.

(4) TFF, kulüpler adına ve hesabına yayıncı kuruluşlar ile sözleşme imzaladığı takdirde, kulüplerin daha önce yapmış olduğu tüm yayın sözleşmeleri geçerliliklerini kaybeder.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.