Fenerbahçe, Galatasaray ve Beşiktaş'a fark attı

Macaristan bazlı futbol data ve analiz şirketi KPMG Football Benchmark, Beşiktaş, Fenerbahçe ve Galatasaray'ın da aralarında bulunduğu önde gelen Avrupa kulüplerinin gelir tablolarını incelerken, sarı lacivertliler rakiplerine büyük fark attı.

KPMG Football Benchmark ekibi, futbol kulüplerinin elde ettikleri ekonomik kaynakları inceledi.

Yayın gelirlerinin eklenmediği bütçe sıralamasında zirveyi İngiliz devi Manchester United alırken, Bayern Münih ikinci, Barcelona da üçüncü oldu.

Yapılan 2015-16 sezonu araştırmasında Türkiye'den Fenerbahçe 15'inci olurken, Galatasaray 17'inci sırada, son iki sezonun şampiyonu Beşiktaş ise 26'ıncı sırada kendisine yer buldu.

FENERBAHÇE İLK SIRADA, GALATASARAY TAKİPTE

Yayın gelirleri analiz dışında bırakıldığında Fenerbahçe, 'Türkiye Kazanç Ligi'nde ilk sırayı aldı.

2015-16 sezonunun değerlendirildiği araştırmada, 15'inci sırada bulunan sarı-lacivertliler en üst basamakta yer alan Türk kulübü oldu. 113,8 milyon euro'luk gelir sağlayan Fenerbahçe, Türkiye'nin en çok kazanç sağlayan futbol kulübü oldu.

Fenerbahçe'yi Galatasaray izledi. 2015-16 sezonunda yayın gelirleri dışında yaklaşık 91 milyon euro elde eden Galatasaray, 17'inci sırayı aldı.
Aynı sezonda şampiyonluğa ulaşan Beşiktaş ise 58,2 milyon euro gelirle 26'ıncı oldu. Ancak bilindiği gibi o sezon stadı inşaat aşamasında olduğu için maçlarının büyük çoğunluğunu İstanbul dışında oynayan Beşiktaş, stat geliri gibi önemli bir gelirden mahrum kalmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.