Futbolda devrim gibi yenilik

Uluslararası Futbol Birliği Kurulu (IFAB), aralarında maç sürelerinin 60 dakikaya indirilmesinin de bulunduğu devrim niteliğindeki kural değişikliklerini masaya yatıracak.

ABD basınından Times'a açıklama yapan IFAB Direktörü David Elleray, yeşil sahalarda devrim niteliğinde sayılabilecek kural değişikliklerini içeren bir dosya hazırlandığını ve önerilerinin yönetim kurulu tarafından değerlendirileceğini belirtti.

Gündeme getirilecek maddeler arasında, korner ve frikik kullanan oyuncuların pas vermeden topu kendi başlarına oyuna sokması, ceza sahasında kalecilerin geri pası elleriyle kontrol etmesi durumunda doğrudan penaltı kararının verilmesi, frikiklerde meşin yuvarlağın durdurulmasına ihtiyaç duymadan hareket halinde oyuna sokulması, penaltı pozisyonunda ceza sahasına oyuncu girmesi halinde golün doğrudan verilmesi gibi kural değişiklikleri yer alıyor.
En dikkati çeken öneri ise oyun süresi üzerinde planlanıyor. Bu kapsamda, maçlar 90'dan 60 dakikaya indirilecek ve topun oyun dışında kaldığı süre toplamı, bu 60 dakika üzerine eklenecek.
Futbolcuların saha içinde hakemlerin otoritesini küçük düşürecek eylemlerde bulunması halinde takımlarına puan silme cezası verilmesi de gündemde yer alıyor.
Ayrıca, penaltı çizgisi gerisinden kaleci vuruşları yapılması halinde topa önce defans oyuncusunun değmesi zorunluluğu, penaltı pozisyonlarının kaçması halinde ise oyunun durdurularak kale vuruşuyla devam etmesi gibi öneriler de bulunuyor.

AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.