EURO 2016'da en çok üretilen çerez: Tavşanlı leblebisi

Fransa'da düzenlenen EURO 2016'yı izlemek için gelen taraftarların en çok tükettiği çerezin Kütahya'nın Tavşanlı ilçesinden ihraç edilen leblebi olduğu belirtildi.

Avrupa Futbol Şampiyonası'nın (EURO 2016) ev sahibi Fransa'ya Kütahya'nınTavşanlı ilçesinden ihraç edilen leblebi miktarı şampiyona dolayısıyla önemli oranda arttı. Geçen yılın tamamında Fransa'ya bin 500 ton leblebi gönderilirken, bu yılın ocak-mayıs döneminde bu rakam 2 bin 500 tona çıktı.

Tavşanlı Leblebiciler ve Kuruyemişçiler Odası Başkanı Mustafa Sarı, yaptığı açıklamada, 2004'te Tavşanlı leblebisine "marka tescili" aldıklarını söyledi.

İlçe genelinde yıllık nohut alımının 9 bin ton olduğunu ifade eden Sarı, "Nohudun dönüşümünün ardından 7 bin 200 ton leblebi imal ediliyor. Bunun 4 bin 500 tonu iç piyasaya gönderiliyor. Türkiye'nin çeşitli illerinden gelen leblebi talebini karşılıyoruz ayrıca Lübnan, Beyrut, Ürdün, Kanada, Almanya, Yunanistan, Arnavutluk ve birçok ülkeye Tavşanlı'dan leblebi gidiyor." diye konuştu.

Fransa'ya da ihracat yaptıklarını belirten Sarı, "Geçen yıl Fransa'ya bin 500 ton olan ihracat, 2016'nın ilk 5 aylık döneminde 2 bin 500 tona yükseldi. Geçen yıllarda yıllık ihracatımız 2 bin 500 ton iken, ,bu yılın ilk 5 ayında sadece Fransa'ya 2 bin 500 ton leblebi gönderdik. Avrupa Futbol Şampiyonası'nın gerçekleştirildiği Fransa'da maçlar, leblebi eşliğinde izleniyor." dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.