E-sigara da sigara kadar zararlı çıktı

ABD’li bilim insanlarının yaptığı araştırmada, oldukça popüler hale gelen elektronik sigaranın da en az sigara kadar bağışıklık sistemine zarar verdiği belirlendi

Amerikan Fizyoloji Dergisi'nde yayımlanan bir makalede, ABD'li uzmanların gerçekleştirdiği bir klinik çalışmanın sonuçlarına yer verildi. Uzmanlar sigara içen, içmeyen ve e-sigara kullanan üç sınıftaki insanların burunlarından biyopsi alma, sıvı çekme ve idrar yöntemiyle bağışıklık sistemlerinde oluşan değişiklikleri gözlemledi. Üç gruptaki insanları 3-4 haftalık bir teste tabi tutan uzmanlar, deneklerden alınan sıvılardaki kotinin isimli madde ile idrardaki üç maddenin seviyelerini ölçtü. Aynı zamanda deneklerin burunlarından biyopsi alındı. Sigara içenler ve e-sigara içenlerin bağışıklık sistemiyle ilgili genlerin zayıfladığını belirleyen uzmanları şaşırtansa, sigara içenler ile e-sigara içenlerin bağışıklıklarının aynı derece zarar görmesi oldu.
ENFEKSİYONU ARTIRIYOR
Uzmanlar, N-35 geninin her iki grupta da düşüşe geçtiğini tespit ederken, e-sigara içenlerde N-305 geninin ise ayrıca baskı altında kaldığını ortaya çıkardı. ABD'nin Kuzey Carolina Üniversitesi'nde yapılan son araştırmaya göre ise e-sigaralar bağışıklık sistemindeki yüzlerce gene zarar verdiği için enfeksiyon riskini artırıyor. Araştırmaya göre bataryası değiştirilen e-sigara gibi ürünler, üst solunum yollarındaki boğaz, ağız, burun ve sinüslerdeki genleri, tıpkı sigara kullanımında olduğu gibi değiştiriyor.
Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.