Toyota ve Suzuki'den iş birliği kararı

Japon basını ülkenin iki otomotiv devi Toyota ve Suzuki'nin sermaye ortaklığına gitmeyi planladığını yazdı. Haberin yayılmasının ardından firmalardan yapılan açıklamada söz konusu işbirliğiyle otonom araç teknolojilerine odaklanacakları belirtildi. Anlaşma kapsamında Toyota Suzuki'nin yüzde 4.9'unu alacak. Suzuki de Toyota'ya 454 milyon dolarlık yatırım yapacak.

Japon yayın kuruluşu NHK, Japon otomobil üreticisi Toyota Motor ve Suzuki Motor'un sermaye ortaklığına gitmeyi planladığını
bildirdi.

Toyota ve Suzuki, teknolojik yeniliklerin yarattığı zorluklar ve küresel otomobil endüstrisinde konsolidasyona ayak uydurmaları gerektiğini belirterek 2016 yılında ortaklık olasılıklarını araştırdıklarını açıklamışlardı.

Uygun fiyatlı kompakt otomobillerde uzmanlaşmış olan Suzuki, sürücüsüz araçlar için gereken yüksek araştırma ve geliştirme
yatırımlarını yapmakta zorlanıyordu. Toyota ve Suzuki bu yılın başlarında küresel otomobil endüstrisinde hızlı değişen teknolojilerle daha iyi rekabet edebilmek amacıyla birbirleri adına elektrikli araç ve kompakt otomobiller üretmek için işbirliği yapacaklarını açıklamışlardı.

FİRMALARDAN AÇIKLAMA GELDİ

Çıkan haberlerin ardından firmalar tarafından yapılan açıklamaya göre söz konusu işbirliği otonom (sürücüsüz) araç teknolojilerine odaklanacak. Anlaşma kapsamında Toyota yüzde 4.9 oranında Suzuki hissesi (908 milyon dolar değerinde) alacak. Suzuki ise Toyota'ya 454 milyon dolarlık yatırım yapacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.