Jaguar'dan 18 milyar dolarlık yatırım

2017 yılının son çeyrek verilerine göre, satışlarının yüzde 90'ını oluşturan dizel bağımlılığını düşürmek isteyen İngiliz otomotiv devi Jaguar tam 18 milyar dolarlık bir yatırım paketi duyurdu.

Jaguar Land Rover, dizel bağımlılığını düşürmek ve tüm modellerinin elektrikli versiyonlarını piyasaya sürmek için gelecek üç yılda dev bir yatırım planı duyurdu.

İngiltere merkezli şirket, yaptığı açıklamada söz konusu süreçte 13.5 milyar sterlin yani 18 milyar dolar yapacağını duyurdu. Jaguar, mart ayında açıkladığı planda 14 milyar yatırım planı olduğunu belirtmişti, güncellenen miktar eskisinden yaklaşık yüzde 25 daha fazla.
FİRMA HANGİ VERSİYONLARI ÜRETECEK?

Jaguar, dizel üzerindeki soru işaretlerinin tüketicilerde endişeye yol açtığını ve satışların gerek Britanya'da gerekse de Avrupa'da durgun olduğunu belirtti. Karlılığın da hedeflerin altında olduğu vurgulandı ve bu tabloyla, yatırım sonrası nakit akışının eksiye düşeceğini söyledi.

İngiliz üretici, yapılan sunumda 2025 yılı itibarıyla her modelin fosil yakıtlı, hibrid ve tamamen elektrikli versiyonlarının üretileceğini açıklarken, bir şirket sözcüsü sadece yeterince talep olması durumunda tamamen elektrikli versiyonların piyasaya sunulacağının altını çizdi.

Jaguar bu sene başında, markanın yüzde 100 elektrikli olan ilk modeli olan I-Pace SUV aracını satışa çıkarmıştı. Jaguar satış rakamlarına göre, 2017 yılının son çeyreğinde satışlarının yüzde 90'ını dizel araçlar oluşturuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.