Otoda patent savaşları

Otomotiv dünyası büyük değişime hazırlanıyor. Fosil yakıtlarla çalışan otomobiller yerini, kısa süre içinde elektrik ve hidrojenle çalışan otomobillere bırakacak. Ayrıca otonom yani sürücüsüz otomobiller yollara çıkacak. Otomotiv markaları bu büyük değişim için Ar-Ge yatırımlarına hız verdi. 2010-2015 arasında hibrit ve elektrikli araçlarla ilgili yapılan çalışmalarda en çok patente Alman firmalarının sahip olduğu dikkat çekiyor.

Hibrit teknolojisiyle ilgili patentlerin yüzde 32'si, elektrikli teknolojisiyle ilgili patentlerin yüzde 34'ü Almanlara ait. Bu dönemde Japon firmaları, hibrit patentlerinin yüzde 27'sini, elektrik patentlerinin yüzde 23'ünü aldı. Hibrit patentlerinin yüzde 17, elektrik patentlerinin yüzde 18'i Amerikalı firmalara ait. Diğer patent sahibi ülkeler ise Güney Kore, Fransa ve Çin oldu.

18 MİLYAR EUR O
Dünyadaki otonom sürüş konusundaki patentlerin yüzde 52'si Alman otomotiv sanayisine ait. Almanya'yı Amerika ve Japonya izliyor. Bu dönemde Alman firmaların otonom sürüş için harcadığı para ise 18 milyar euroyu buluyor.

OTOMOTİVCİLER DIŞINDA BİR TEK GOOGLE VAR
VDA verilerine göre 2010'dan bu yana otonom sürüş konusunda Ar-Ge çalışması yürüten 10 firma içinde Bosch 545 adet patentle birinci sırada yer aldı. Listede otomotiv üreticisi olmayan iki firma dikkat çekti. Lastik markası Continental, 277 patent ile üçüncü, Google ise 198 patentle beşinci oldu.

ALMANLAR PATENT SAYISINDA ÖNDE
Bosch 545
Audi 292
Continental 277
GM 246
Google 198
VW 184
Toyota 166
Daimler 156
BMW 142
Ford 103

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.