Toyota Auris'ten Avrupa atağı

Toyota’nın C segmentindeki dinamik modeli Auris, hibrit versiyonuyla da başarısını taçlandırıyor. Geçtiğimiz ay Türkiye’de de satışa sunulan Auris Hybrid, yılın ilk 6 ayında Avrupa’da 43 bin 114 adet satılırken, toplam Auris satışlarındaki payı ise yüzde 64’e yükseldi.

Toyota'nın en çok tercih edilen modellerinin başında gelen Auris'in toplam satışları içinde hibrit versiyonunun oranı Avrupa'nın önde gelen ilk 5 pazarı olan Almanya, Fransa, İtalya, İspanya ve İngiltere'de ise 35 bin 485 adetlik satışla yüzde 72'ye kadar çıkıyor. Bunun yanında ayrıca; Batı Avrupa'da da Toyota satışlarının yüzde 50'si hibrit otomobillerden oluşuyor.

Toyota aynı zamanda 17 markanın 77 modeliyle yer aldığı Avrupa hibrit otomobil pazarında da gücünü ortaya koymaya devam ediyor. Öncüsü olduğu bu segmentte 2017 yılının Ocak-Haziran döneminde 208 bin 300 adetlik hibrit otomobil satışı gerçekleştiren Toyota, geçen yıla oranla yüzde 44 oranında bir artış yakaladı. 2016 yılında da Avrupa'da 423 bin 968 adetlik hibrit otomobil satışı gerçekleştiren Toyota yüzde 68'lik pay ile lider konumdaydı. Toyota, Auris Hybrid'in yanı sıra C-HR Hybrid, Yaris Hybrid ve RAV4 Hybrid ile Avrupa hibrit pazarını 2017'de de domine etmeyi sürdürüyor.

Avrupa'da verilen teşvikler ile büyüyen hibrit otomobil pazarı, Türkiye'de de geçtiğimiz yıl ekim ayında getirilen ÖTV teşviği ile ivme kazanmış durumda. Bu teşvik ile Toyota Auris Hybrid Türkiye'de dizel otomobil modellerinin fiyat seviyesinde satışa sunuluyor.
Toyota'nın en popüler hibrit modellerinin başında gelen Auris Hybrid, 99 HP'lik 1.8 litre benzinli motor ve 82 HP güç üreten elektrikli motoru bir arada kullanıyor. Kombine olarak 136 HP güce sahip olan Auris Hybrid'in 100 km'de sadece 4.1 lt'lik yakıt tüketim ortalaması bulunuyor. (automotorsport)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.