SUV “çılgınlığı” küçük modellerle devam ediyor!

Avrupa’da ve Türkiye’de son yıllarda artan SUV “çılgınlığı”, orta sınıfın ardından B sınıfına da sıçradı. Geçtiğimiz hafta Citroen ve Hyundai birer kompakt SUV tanıtırken, buna başka markaların da duyarsız kalmaması bekleniyor...

Yaklaşık son 10 yıldır Avrupa ve Türkiye'de popülerlikleri sürekli artan, özellikle 2012 ile 2016 yılları arasında tüm dünyada satış rakamları 5 kat büyüyen SUV ve crossover sınıfındaki araçlar, adeta "çılgınlık" derecesine gelirken, yenileri eklenmeye devam ediyor. Daha çok "C" yani orta sınıfta kendini gösteren çılgınlık, artık "B" sınıfına da bulaşmış durumda. Geçtiğimiz hafta Citroen ve Hyundai, B sınıfında iki yeni SUV modelin tanıtımını yaparken, bunlardan birinin, Hyundai Kona'nın Türkiye'de üretilmesi de tartışılmakta...

ATAK BAŞLATTI

Fransız üretici Citroen'in uluslararası SUV atağının ikinci önemli ürünü olan C3 Aircross, geçtiğimiz günlerde tanıtıldı. 4.15 m uzunluğunda kompakt bir SUV olmasına karşın yüksek sürüş pozisyonu, geniş çamurluklar, ön ve arka tamponlardaki koruyucu panelleriyle "büyük ağabeyleri"ne özenen C3 Aircross, sayısız kişiselleştirme alternatifi de sunarak, sürücüleri kendisine bağlamayı hedefliyor. Kompakt yapısı sayesinde şehirde kıvrak, "Grip Control" ve "Hill Assist Descent" (Yokuş İniş Desteği) ile maceraya hazır olan C3 Aircross, verimli benzinli ve dizel motor seçeneklerine sahip.

Açılır panoramik cam tavanı, kablosuz akıllı telefon şarj alanı, Head-Up-Display, Aktif Güvenlik Frenlemesi, otomatik uzun farlar, hız tabelası tanıma ve uyarlamasının yanı sıra Otomatik Park Desteği ve "Citroen Connect Nav" gibi kullanışlı teknolojileri de sunan araç, 82, 110 ve 130 HP'lik benzinlilerin yanı sıra dizel motor seçeneğine de sahip olacak. Türkiye'ye geliş tarihi ise henüz açıklanmadı.

YERLİLEŞİR Mİ?

Hyundai'nin uzun zamandır beklenen ve geçtiğimiz günlerde gün yüzüne çıkan Kona'sı da, B-SUV sınıfında markanın, özellikle Avrupa satışlarına bülük katkı sağlaması için geliştirilmiş.

Türkiye'de üretilmesi de "ihtimal dahilinde" olan Hyundai Kona, cesur ve fütüristik tasarıma, lüks özelliklere, modern teknolojik donanımlara sahip. Ve markanın, 2021 yılına kadar piyasaya sunacağı 30 yeni modelden biri. Kona da, 4.165 mm uzunluğa sahip olurken, iki renkli tavan ve 10 farklı dış renk seçeneği gibi kişiselleştirme unsurlarıyla ortaya çıktı.

Bu araç için ilk etapta 120 beygirlik 1.0 lt, 177 beygirlik 1.6 lt benzinli turbo motorlar seçilirken, 1.6 lt motorda 4x4 alternatifi de olacak. Kona da, Yaya Algılama, Kör Nokta Algılama, Arka Çapraz Trafik Uyarısı, Şeritte Kalma Yardımcısı, Sürücü Yorgunluk Tespiti, Statik Dönüş Farları ve Otomatik Acil Fren Destek sistemi gibi teknolojik güvenlik donanımlarına sahip olacak. Bu aracın da yılın sonlarına doğru Türkiye'de satılması bekleniyor.

BEKLENEN YENİ MODELLER DE VAR

B sınıfı SUV pazarı da, mevcutlara eklenen yeni seçeneklerle giderek hareketli bir hal aldı. Halen Audi Q2, Fiat 500X, Ford Ecosport, Honda HR-V, Jeep Renegade, Mazda CX-3, Opel Mokka X, Peugeot 2008, Renault Captur, Ssangyon Tivoli, Suzuki Vitara, hatta Toyota CH-R gibi oyuncuların bulunduğu bu sınıfta, yakın zamanda Hyundai Kona ve Citroen C3 Aircross'un yanı sıra kısa süre önce tanıtılan Skoda Karoq ve Seat Arona'nın da yer alacağı bildirildi. Volkswagen T-Roc ve T-Cross ile Kia Stonic ise açıklanan ancak tanıtılmayan modeller. Bununla birlikte yeni markaların da bu kervana katılması olası...

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.