Skoda, Octavia ve Kodiaq’la ‘fark’a oynayacak

Bu yıl başta yenilenmiş Octavia ve yeni Kodiaq olmak üzere farklı modelleri Türkiye’de satışa sunacak Skoda, “farklı” müşterilere ulaşmayı ve filoda daha etkin olmayı hedefliyor

Özellikle mart ayında markanın en çok satılan modeli Octavia'nın yenilenen versiyonunun yanı sıra yelpazeye ilk kez katılan SUV modeli Kodiaq'ı Türkiye pazarına sunmaya hazırlanan Skoda, bu yıl "fark yapmaya" odaklanacak. Octavia'nın yenilenen versiyonuyla filo pazarında daha farklı bir konuma gelmeyi hedefleyen Skoda, Kodiaq'la da yeni müşteri kitlelerine ulaşmayı öngörüyor.

Geçen yılı yüzde 33'lük bir büyümeyle kapattıklarını, bunda Octavia modelinin büyük payı olduğunu belirten Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel, "Octavia, perakende satışlarımızın yanı sıra filo atağımızın da önemli bir unsuru. Filo satışlarımızda Octavia'nın ciddi bir payı bulunuyor. Bu pazarda giderek aranan ve istenen bir model oldu. Octavia'nın, yenilenmiş haliyle, özellikle bu yıl büyüme beklediğimiz filo pazarında önemli bir oyuncu olmaya devam etmesini hedefliyoruz" dedi. 2016'da toplam 28 bin 876 adetlik satışın 12 bin 853 adedini Octavia'dan geldiğini hatırlatan Senyücel, "Yenilenen versiyonuyla mart ayının ortalarından itibaren pazara sunacağımız Octavia'nın, bu yıl da satışlarımızda ağırlıklı yere sahip olamaya devam edeceğini düşünüyoruz. Yüzde 40-45'lik bir payı olacak" diye konuştu. Octavia için bu yıl 8 bin adedin altına inmeyi düşünmediklerini, Kodiaq'ta da hedeflerinin 9 ayda 2 bin 300 adet civarında olduğunu anlatan Senyücel, "Perakende satışlarla büyüyen bir markayız. Perakende tarafındaki durumumuzu da korumayı hedefliyoruz" ifadesini kullandı.

YENİLENME ZAMANI

Kapsamlı bir şekilde yenilenen Octavia'nın yanı sıra tamamen yeni Kodiaq'ı da pazara sunacaklarını hatırlatan Senyücel, şöyle devam etti:

"Bu modeller markamıza güç katacak. Özellikle Kodiaq, yeni müşterilere ulaşmamızı sağlayacak. Yılın ikinci yarısında da Rapid ailesinin yenilenmiş versiyonları gelecek. 2017'de yüzde 15-20 civarında pazar daralması öngörüyoruz. Bu koşullarda öncelikli amacımız 2016'daki pazar payını ve satış adetlerini korumak olacak. Yüzde 4 civarı bir pazar payı hedefliyoruz. Ayrıca tamamen yenilenen yetkili satıcı ağımızı da 2017 yılı başında yeni noktalarla güçlendirdik. Yeniden yapılanmayla 40 bayiye ulaştık. Bu yıl ve gelecek yılla birlikte 5 yetkili satıcıyı daha teşkilatımıza katacağız. Bu sinerjiyle pazardaki konumumuzu güçlendirmeyi hedefliyoruz."

FİLODA İLK 10

2014 yılında ağırlık vermeye başladıkları ve geçen yıl satışlarının yüzde 29'unu oluşturan filo pazarında en çok tercih edilen 8. marka olduklarını belirten Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Senyücel, "Skoda, Avrupa'da da filo satışlarında ilk 10 marka arasında ve biz de bu standardı yakalamış durumdayız" diye konuştu.

MART AYINDA TÜRKİYE'DE

Halen üçüncü nesliyle üretilen Skoda Octavia, yenilenen dış tasarımı, gözden geçirilen iç mekanı ve artırılan teknolojik donanımlarıyla farklılaştı. Yenilenmiş Octavia, Mart ayında Türkiye'de de satışa sunulacak. Fiyatıysa, güncel versiyona göre bir miktar yukarıda olacak.

Tasarım yeniliklerinin parçası olarak Octavia ve Octavia Combi'nin ön kısmında geniş radyatör ızgarasının yanı sıra çift parçalı farlar dikkat çekiyor. Yeniden tasarlanan arka tampon ve iç formu değiştirilen arka stop lambaları da dikkat çekenlerden. İç mekandaysa, göstergelerde değişimler yaşandı. Klima kontrol düğmeleri görsel olarak yenilenirken, isteğe bağlı alınabilen iç ambiyans ışıklandırması seçeneği eklendi. Orta konsoldaki bilgi ekranı değişti, daha hızlı tepki veren ve kapsamlı teknolojiye sahip seçeneklerle yenilendi. Yenilenme operasyonuyla, araca isteğe bağlı alınabilecek 5 yeni güvenlik unsuru eklendi.

Octavia, Türkiye'de ilk etapta 1.0 TSI (115 PS) ve 1.4 TSI (150 PS) benzinli, 1.6 TDI (115 PS) dizel motor seçenekleriyle satışa sunulacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.