Honda'nın dönüşü muhteşem oldu

2008’deki satış rekorunu 8 yıl aradan sonra yenileyen Honda, 2017’ye iyi başladı. 2016’da çok satan markalar sıralamasında 16’ncı olan Honda, 9’unculuğa yükseldi

Türkiye'deki uzun süredir devam eden suskunluğunu 2016'da bozan Honda, 2017'ye de hızlı başlangıç yaptı. 2016'da 20 bin 500 adetle en çok satış yapan markalar sıralamasında 16'ncı sırada yer alan Honda Türkiye, ocakta 9'uncu sıraya kadar yükseldi. Pazar payını da bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 3.1'den yüzde 5.1'e çıkardı. Honda'nın bu başarısının altında Şekerpınar fabrikasında üretmeye başladığı yeni Civic Sedan var. Honda ocakta 1111 adedi Civic Sedan olmak üzere toplam 1317 adet satış gerçekleştirdi.
JAPONYA'DA YANKI BULDU
2008'de kırdığı satış rekorunu, 8 yıl sonra yakalayan Honda Türkiye'nin 2017 hedefi ise yüzde 25 artışla, 25 bin adede ulaşmak. Firma daralan pazara rağmen pazar payını yüzde 4'e çıkarmayı hedefliyor. Honda Türkiye'nin satış başarısı Japonya'da da yankı buldu. Japonya'da düzenlenen bir törende en iyi satış kalitesi sergileyen üç bayinin satış danışmanı ve müdürlerinin de yer aldığı Türkiye ekibine ödül verildi.
İNGİLTERE'Yİ SOLLADI
Bu arada Türkiye, 2016'da Avrupa'da en çok Honda satılan ikinci ülke oldu. 20 bin adetle Almanya'yı solladı. Bu başarıda Şekerpınar fabrikasında üretilen ve ekim, kasım, aralık aylarında 6 bin 623 adet satılan Civic Sedan'ın etkisi büyük. Türkiye, Aralık 2016'da ise önemli bir satış ivmesi gösterdi. Honda'nın Avrupa'daki kalesi konumunda bulunan İngiltere'yi geçti. Avrupa'da en çok Honda satılan ülke sıralamasında birinciliğe yükseldi.
Üretim rekoru kırdı
REKOR
Honda, 2016'da üretim rekoru kırdı. Bir önceki yıla göre üretimini yüzde 10 artıran marka, 4 milyon 999 bin 266 adet otomobil üretti. Son iki yılda Japonya'da da büyümesini sürdüren Honda, Japonya dışındaki üretim merkezlerinde 5 yıl üst üste büyümesini sürdürdü.
Ufuk SANDIK / SABAH

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.