2017'de SUV savaşları yaşanacak

2016 yılında büyük ivme kazanan SUV modellerin rekabeti, 2017 yılında daha da büyüyecek. İşte markaların 2016 SUV karnesi.

SUV ( Sport Utility Vehicle ) yenilikleriyle dolu bir yılı geride bıraktık. 2016 yılının 12 aylık döneminde yüzde 16,18 pazar payı ve bir önceki yıla oranla 16 bin 97 artış ile bu segmentte 122.458 adet satış gerçekleşti.

Türkiye'de ise yollarda sıkça görmeye alışık olduğumuz kompakt SUV'ların 64.844 adetlik satışının büyük payı bulunuyor. ODD (Otomotiv Distribütörleri Derneği) 2016 yıl sonu perakende satış rakamlarına göre Nissan Qashqai 18 bin 365 adetlik satışı ile Türkiye'de en çok tercih edilen SUV modeli oldu. Tasarımı, teknolojik özellikleri, konforu, kullanım kolaylığı ve geniş iç hacmiyle dikkat çeken Qashqai son nesli ile Nissan markasının da en önemli modeli haline geldi. Dacia ise Duster modeli ile 16 bin 707 adetlik satış gerçekleştirdi. Volkswagen Tiguan 9 bin 373 adet satarken, 8 bin 585 adetlik satış rakamı ile Hyundai Tucson dördüncü sırada yer aldı.

2017 yılında ise markaların yelpazesine eklenen yeni SUV'larla birlikte ilk sıralarda çekişmeli bir yıl yaşanacak gibi gözüküyor. Yenilikçi tasarımları ve uygun fiyatları ile öne çıkan Toyota CH-R, Seat Ateca, Peugeot 3008 ve Skoda Kodiaq'ın hızla büyüyen bu pazarda büyük bir rekabet ortaya koyacağı aşikâr.

2016 yılında en çok satan 10 SUV:

NISSAN QASHQAI: 18.365

DACIA DUSTER: 16.707

VOLKSWAGEN TIGUAN: 9.373

HYUNDAI TUCSON: 8.585

HONDA CR-V: 7.114

RENAULT Kadjar: 6.757

KIA SPORTAGE: 5.785

OPEL MOKKA: 4.508

PEUGEOT 2008: 2.659

MERCEDES-BENZ GLA SERİSİ: 1.956
Kaynak: Otomobil Gazetesi

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.