Honda Türkiye fabrikası dünyadaki tek fabrika olacak!

Honda Türkiye fabrikası, LPG ile birlikte dünyada dört farklı motor seçeneğiyle otomobil üreten tek fabrika. Bu projenin mimarı Hideto Yamasaki, bu yüzden Honda dünyasında ‘Bay LPG’ olarak anılıyor

Honda Türkiye Başkanı Hideto Yamasaki, Honda yönetimi tarafından Mr. LPG (Bay LPG) olarak anılıyor. Bunun nedeni ise Yamasaki'ninTürkiye'ye özel geliştirdiği LPG projesiyle, Honda dünyasında bir ilke imza atması... 2010'da Türkiye'deki görevine başlayan Yamasaki, daha önce bayilerde sunulan LPG dönüşüm opsiyonunu daha ileri bir noktaya taşıdı. 1 milyon TL'lik yatırımla Honda Türkiye fabrikasında LPG'li otomobil üretmeye başladı. Böylece Honda dünyasında bir ilk gerçekleşti. Dünyadaki Honda fabrikaları arasında LPG dönüşümü yapılan tek fabrika Türkiye'deki oldu. Bu proje sonrasında Yamasaki, Honda içinde Bay LPG olarak anılmaya başlandı. Honda fabrika çıkışlı LPG'li Civic Sedan'ların satışına 2012'de başlandı. Satışların yüzde 35'inin LPG'li olması beklenirken, bugün bu oran yüzde 70'lere ulaştı. Türkiye, yeni Civic Sedan'la birlikte Honda dünyasında bir adım daha öne çıktı. Honda Türkiye, yeni Civic Sedan'da ilk kez otomobilin geliştirme süreçlerine dahil oldu. Bunun sonucunda Civic Sedan geliştirilirken, Türkiye'nin ihtiyaçları da hesaba katıldı. Örneğin, depodaki otogaz miktarını gösteren ekran, yeni modelde orijinal gösterge paneline yerleştirildi. Yeni Civic Sedan'la birlikte Honda Türkiye Fabrikası, LPG seçeneğiyle birlikte dünyada 4 farklı motor opsiyonuyla Civic üretimi yapan fabrika unvanına sahip oldu.
SATIŞ HEDEFİ 6 BİN 500
Honda Türkiye Fabrikası'nda üretilen yeni Civic Sedan, 75 bin 740 TL'den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu.Yeni Civic Sedan'dan yılsonuna kadar 2.5 ayda 6 bin 500 adet satılması hedefleniyor. Premium, Elegance ve Executive olmak üzere üç donanım seviyesi bulunan otomobilde ilk etapta 125 bg üreten 1.6 litrelik benzinli motor görev yapacak. LPG seçeneğinin de bulunduğu otomobile, 1.5 litre benzinli turbo ve 1.6 litre dizel motor seçenekleri de eklenecek.


İKİNCİ VARDİYAYA ERKEN GEÇECEK
Tek vardiyada günde 106 adet otomobil ürettiklerini söyleyen Yamasaki, ikinci vardiyaya geçişle ilgili planlarını şöyle anlattı: "Üretime 800 kişilik çalışan sayımızla tek vardiya başladık. İkinci vardiyaya geçişte, ihracat pazarlarından gelecek olan talep büyük öneme sahip. 2017'de ikinci vardiyaya geçeceğimize inanıyoruz. Toplam çalışan sayımız da bin 360'ı geçecek. İkinci vardiya ile üretimimizi ayda 4 bin ile 4 bin 500'e çıkartacağız. En büyük hedefimiz, iç pazarda Civic Sedan satışımızı 20 bin adede çıkarmak ve toplamda 30 binli adetleri aşarak rekor kırmak."
ALMANYA'YI GEÇİP İKİNCİ OLACAK
Yamasaki, ayrıca Türkiye'nin İngiltere ve Almanya'nın ardından Honda'nın Avrupa'daki üçüncü büyük pazarı olduğunu belirtti. Honda'nın Avrupa'daki satış hedefinin 200 bin adet olduğunu ifade eden Yamasaki, Türkiye'nin bu hedef doğrultusundaki en önemli pazar olmayı sürdürdüğünü söyledi. Honda Türkiye olarak hırslı ve iddialı olduklarını anlatan Yamasaki, "Hedefimiz Almanya'yı geçmek. Mevcutta bu rakam 24 bin adet ve İngiltere'nin ardından ikinci olmamız aslında kâğıt üzerinde garanti gibi" dedi.
Ufuk SANDIK / SABAH

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.