Otomobilde en çok tercih edilen renk beyaz oldu

Türkiye'de yılın 8 aylık döneminde trafiğe kaydı yapılan otomobillerde renk tercihi yüzde 62,7 ile beyaz oldu.

Türkiye'de yılın 8 aylık döneminde trafiğe kaydı yapılan otomobillerde renk ve marka tercihi değişmedi.

Otomobillerde en çok tercih edilen renk yüzde 62,7 ile beyaz olurken, Volkswagen, marka tercihinde zirvedeki yerini korudu.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerinden derlenen bilgiye göre, ağustos sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı araç sayısı, 20 milyon 729 bin 666'yı buldu. Taşıtların yüzde 53,4'ünü otomobil, yüzde 16,3'ünü kamyonet, yüzde 14,4'ünü motosiklet, yüzde 8,4'ünü traktör, yüzde 4'ünü kamyon, yüzde 2,2'sini minibüs, yüzde 1,1'ini otobüs, yüzde 0,2'sini ise özel amaçlı taşıtlar oluşturdu.
10 OTOMOBİLDEN 6'SI BEYAZ

Otomobilde beyaz, her zamanki gibi en fazla tercih edilen renk oldu. Bu yılın ocak-ağustos döneminde trafiğe kaydı yapılan 486 bin 382 otomobilin yüzde 62,7'si beyaz, yüzde 15,3'ü gri, yüzde 8,6'sı siyah ve yüzde 6,5'i kırmızı renklerden oluştu:
MARKADA DA TERCİH DEĞİŞMEDİ

Söz konusu ayda trafiğe kaydı yapılan 54 bin 573 otomobilin yüzde 15,5'inin Volkswagen, yüzde 9,2'sinin Renault, yüzde 7,7'sinin Opel, yüzde 6,5'inin Hyundai, yüzde 6,2'sinin Toyota, yüzde 6,2'sinin Fiat, yüzde 6'sının Dacia, yüzde 5,3'ünün Ford, yüzde 4,7'sinin Mercedes-Benz, yüzde 4,2'sinin Skoda olduğu, yüzde 28,4'ünün ise diğer markalardan oluştuğu görüldü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.