Toyota'dan "sıfır emisyon" hedefi

Toyota'nın, yeni nesil Prius ile "sıfır emisyon" hedefine doğru adım adım ilerlediği bildirildi.

Toyota'dan yapılan yazılı açıklamada, Roma Üniversitesi tarafından farklı yaş ve farklı hibrit sürüş deneyimleri olan 20 sürücüyle bir araştırma gerçekleştirildiği, araştırmaya katılan sürücülerin günün farklı saatlerinde belirlenmiş bir güzergah üzerindeki 37 kilometrelik mesafede yolculuk yaparak Toyota Prius'un verimliliğini ortaya koyduğu belirtildi.

Araştırma sonuçlarına göre 2 bin 200 kilometreden fazla katedilen mesafede yolculuk süresinin yüzde 73,2'si ve gidilen mesafenin yüzde 62,5'inin "sıfır emisyon" ile gerçekleştiği, aracın hareket etmediği ve motorun otomatik olarak durdurulduğu sürelerin de dahil edildiği, bu mesafede gereken enerjinin yüzde 45'inin de Prius'un elektrikli motoru tarafından üretildiği bildirilen açıklamada, enerji üretimindeki gücün üçte birinin ise üretken fren sistemi tarafından sağlandığı kaydedildi.

Açıklamada, 4'üncü nesil yeni Prius'un, yoğun iş yolculuklarında çalışma kabiliyeti ile ilgili yapılan akademik testte elektrik gücü ve sıfır egzoz emisyonu sayesinde "güzel" sonuçlar verdiği ifade edilerek, Roma Üniversitesi'ndeki ekibin yaptığı araştırmanın sonuçlarının, Toyota'nın en ünlü hibrit modelinin verimliliğini ne kadar artırdığını doğruladığı bildirildi.

Gürültü, kirlilik ve hava kalitesinin son derece önemli olduğu bazı şehir içi bölgelerde ise sonuçların çok daha başarılı olduğu, güzergahın bu bölümlerinde Prius'un, yolculuk süresinin yüzde 79,4'ü ve güzergahtaki mesafenin yüzde 76,3'ünde sıfır emisyon ürettiği kaydedildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.