Lexus'ten sıradışı müşteri avı!

Lüks marka Lexus, adeta dedektif gibi çalışıyor. Bodrum’daki mekânlardan Instagram, Swarm & Foursquare gibi sosyal medya üzerinden fotoğraf paylaşan potansiyel müşterileri tespit edip, test sürüşüne davet ediyor

Lüks otomobil segmentine 2016 Mart ayında iddialı bir giriş yapan Lexus, tatil yörelerinde zengin müşteri avına çıktı. Yaz aylarında potansiyel müşterilere markayı tanıtmak ve test sürüşü yaptırmak için adeta dedektif gibi çalışan marka dijital pazarlamada "Hyper Local Targeting" adı verilen lokasyon bazlı reklam modelini uyguluyor. Lexus, markasının sunduğu lüks yaşam tarzı ile örtüşen lokasyonları hedefleyerek Bodrum'da bulunan kişilere mobil uygulamalar ve siteler üzerinden banner reklam gösterimi yaparak ulaşıyor. Otel, beach clup ve restoran gibi lüks mekanlardan Facebook, Instagram, Swarm & Foursquare gibi sosyal medya kanalları üzerinden fotoğraf paylaşan potansiyel müşterileri tespit edip, test sürüşüne davet ediyor. Yaklaşık 15 günde 200 binden fazla kişiye ulaşan marka, form doldurarak başvuruda bulunan elliden fazla müşteri ile de test sürüşü gerçekleştirildi. Lexus, Bodrum'dan sonra benzer bir uygulamayı eylülde Çeşme'de gerçekleştirmeyi planlıyor.
SATIŞ HEDEFİ BİN ADET
Lexus'un kısa bir süre içinde premium araç kullanıcıları tarafından ilgiyle takip edilmeye başlandığını söyleyen Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO Ali Haydar Bozkurt, hedeflerinin satıştan ziyade, markayı müşterilere doğru anlatmak olduğunu kaydetti. Bugüne kadar 70 adet satış yaptıklarını açıklayan Bozkurt, "Beşinci yılın sonunda yılda bin adet ve üzeri satışa ulaşmayı hedefliyoruz" dedi.
LEXUS GÜNCEL FİYAT ÜZERİNDEN GERİ SATIN ALMA GARANTİSİ VERİYOR
Lexus, yeni hizmeti "Satın Alma Garantisi"ni sunmaya başladı. Bu hizmetin en önemli farkı ise güncel fiyat üzerinden geri alım garantisi verilmesi. Lexus'un ikinci el pazarında da değer bulan bir marka olduğunu ifade eden Ali Haydar Bozkurt, yeni hizmeti şöyle anlattı: "Sattığımız Lexus modellerini, araç kullanımına ve yılına bağlı olarak belli bir oran değerinde geri alacağız. O günkü güncel fiyat üzerinden bir yaşındaki araç için yüzde 80, iki yaşındaki araç için yüzde 70, üç yaşındaki araç için de yüzde 60 olacak şekilde geri alım fiyatı belirleyeceğiz. Bu oranı Türkiye'de yıllardır pazarda olan muadil araçların ikinci el fiyatlarını baz alarak oluşturduk. Pazara yeni giren bir marka olduğumuz için, müşterilerimizin kafalarındaki soru işaretlerini gidermek adına böyle bir uygulama başlatıyoruz. Böylece markamıza güvenen müşterilerimizin otomobillerini avantajlı fiyatlarla değerlendirmelerine imkan sağlamış olacağız."

HER MÜŞTERİNİN ÖZEL DANIŞMANI VAR
Her Lexus müşterisinin özel bir danışmanının olduğunu söyleyen Bozkurt, şöyle devam etti: "Müşteriler otomobil ile ilgili her türlü ihtiyacında bireysel danışmanlarına rahatlıkla ulaşabiliyorlar. İhtiyaç olması halinde müşterilerinin olduğu yere helikopter ile teknisyen de gönderebilen Lexus, aynı zamanda müşterilerine özel TIR'lar ile araç transferi hizmeti de sağlıyor. Böylece Lexus sahipleri yurtiçinde herhangi bir şehre uçakla seyahat ederken, otomobilinin TIR ile bulunduğu yere gönderilmesi sayesinde aracının keyfini sonuna kadar çıkarıyor."
TÜRKİYE HAYRANI BAŞKAN YAZ TATİLİ PROGRAMINI İPTAL ETMEDİ
Lexus Avrupa Başkanı Alain Uyttenhoven, Türkiye'ye olan güvenini, 15 Temmuz darbe girişimi sonrasında yaz tatilini Türkiye'de geçirerek gösterdi. Türkiye'ye bakış açılarının aynı şekilde olduğunu ifade eden Alain Uyttenhoven, "Eşim ve 2 çocuğumla birlikte Kaş'ta tüplü dalış yaptığımız harika bir hafta geçirdik. Bir kez daha Türk insanının misafirperverliği karşısında çok etkilendim. Türkiye'nin büyük bir hayranıyız. Daha önce Marmaris'te tekneyle denize açıldığımız birçok tatillerimiz olmuştu. Ayrıca İstanbul da dünyanın en etkileyici şehirlerinden biri. Türkiye'nin en kısa zamanda daha normalleşmiş bir sürece girmesini diliyorum. Böylece yabancı turistler tekrar geri gelerek bizim gibi deniz manzarasının, yemeklerin ve misafirperverliğin tadını çıkarabilirler" diye konuştu.

Ufuk SANDIK / SABAH

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.