Türkiye lükse doymuyor

2010'dan bu yana katlanarak büyüyen lüks otomobil satışları 2015'te rekora imza attı. Lüks otomobil satışı geçen yıl yüzde 24 artarak 96 bin adedi aştı

Lüks otomobil satışları bir önceki yıla göre yüzde 24 artarak 96 bin 956 adede yükseldi. 2014'te toplam 78 bin 112 adet lüks otomobil satışı gerçekleşmişti. Böylece lüks otomobillerin, toplam otomobil pazarındaki payı 2015'te yüzde 10 oldu. En çok satan lüks marka yarışında gelenek değişmedi. BMW 31 bin 221 adetle en çok satan lüks marka sıralamasında birinciliğini korudu. Mercedes-Benz 30 bin 333 adet gibi az bir farkla ikinci sırada yer aldı. Audi, 20 bin 279 adetle üçüncü, Volvo ise 6 bin 939 adetle dördüncü oldu. 2014'te de pazarın bir numarası yine BMW olmuştu. BMW 26 bin 174 adet satış gerçekleştirirken, Mercedes-Benz'in satışları 23 bin 100 adette kalmıştı. Audi 17 bin 809, Volvo ise 6 bin 60 adet satış gerçekleştirmişti. 2015'te lüks otomobil satışlarının yeni bir rekora imza atmasının dışında da bir gelişme daha yaşandı. Lüks otomobiller ilk kez bu yıl en çok satan ilk 10 marka arasına girdi. BMW, en çok satanlar sıralamasında 9'uncu, Mercedes-Benz ise 10'uncu oldu.
ARTIŞ HIZ KESMİ YOR
2009'da 27 bin adet olan lüks oto satışları, 2010'da 40 bin adede, 2011'de 48 bin adede, 2012'de ise 50 bin adede çıktı. Pazar, 2013'te 65 bin 509, 2014'te ise 78 bin 112 adede yükseldi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.