Renault 15 bin aracını geri çağırıyor

Fransız otomobil üreticisi Renault'nun, 15 bin aracını satışa çıkmadan önce motor filtre kontrolü için geri çağırdığı bildirildi.

Fransa Çevre Bakanı Segelone Royal, RTL radyosuna yaptığı açıklamada, Renault'nun henüz satışa çıkmayan 15 bin aracını motor filtre kontrolünün yapılması için geri çağırdığını duyurdu.
Yeni araçların motor filtre normlarını karşılaması gerektiğinin altını çizen Royal, kontrolün yarım gün içerisinde bitirilebileceğini dile getirdi.
Dün de Renault Satış Direktörü Thierry Koskas, Fransız basınına yaptığı açıklamada otomobillerde emisyon değerlerinin azaltılması için gelecek haftalarda uygulamaya sokulacak bir plana ilişkin hükümet yetkilileriyle anlaşmaya varıldığını bildirdi.
Koskas ayrıca 2015 yılında 2,8 milyon araç satan Renault'nun dünya çapındaki satışlarını önceki yıla göre yüzde 3,3 oranında artırdığını duyurmuş ve Renault'nun emisyon değerleri konusunda hiçbir hile yapmadığını dile getirmişti.
Alman otomobil devi Volkswagen'de emisyon değerlerinin manipülasyonuna ilişkin geçen yıl yaşanan skandalın ardından, geçen hafta Fransa Çevre Bakanlığının talimatı üzerine bağımsız bir teknik komisyon, ülkedeki otomobil üreticilerine ani bir baskın düzenleyerek üretilen araçları kontrolden geçirmişti.
Baskın haberinin ardından Renault hisseleri yüzde 20 oranında düşmüştü. Gün sonunu ise şirket yüzde 10 kayıpla kapatmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.