Mercedes'in gözdesi olduk

Yılın 11 ayında Türkiye'de 25 bin adet otomobil satan Mercedes-Benz, yıl sonunda 30 bini yakalayacak. Türkiye'nin bu performansı Avrupa'nın devleri Almanya, İngiltere, Fransa, İtalya ve İspanya'yı zorluyor

Mercedes-Benz dünyasının en hızlı büyüyen ülkesi Türkiye, yılın 11 ayında satışlarını yüzde 38 oranında artırarak 25 bin 502 adede ulaştı. Marka yıl sonunda 30 bin adedi yakalayacak. Türkiye, bu performansla Avrupa'da 'Big 5' olarak anılan Almanya, İngiltere, Fransa, İtalya ve İspanya'dan sonraki en büyük pazar oldu. Mercedes- Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Britta Seeger, Türkiye'nin dünyada ise 14'üncü büyük olduğunu söyledi. Mercedes-Benz'in Avrupa'da en büyük pazarı anavatanı Almanya'da 272 bin 566 Mercedes otomobil satılırken, İngiltere 124 bin 419 adetle ikinci, Fransa 49 bin 148 adetle üçüncü, İtalya 46 bin 335 adetle dördüncü ve İspanya 30 bin 985 adetle beşinci sırada.
TÜRKLER BÜYÜK OTO SEVİYOR

Avrupa'nın birçok ülkesinde küçük otomobillerin tercih edildiğini söyleyen Seeger, şöyle devam etti: "İtalya ve İspanya'da A ve B sınıfındaki küçük otomobiller tercih edilir. Türkiye'de ise C sınıfında 1.6 motor ile güçlü bir pazar oluştu. E-sınıfı da aynı şekilde. Bunlar Türkiye'deki güçlü yanlarımız."
1 MİLYAR EUROLUK PARÇA ALIYOR
Mercedes-Benz, 2014'te Türkiye'den 1 milyar euroluk parça aldı. Bunun 320 milyonu Mercedes-Benz Türk gerçekleştirirken, Almanya'daki üretim için 700 milyon euroluk satın alma yapıldı. 2010'da bu rakam yaklaşık 430 milyon euroydu.
'HEM ANNEYİM HEM YÖNETİCİ'
Mercedes-Benz Türk'ün ilk kadın üst düzey yöneticisi olan Seeger, erkek egemen otomotiv dünyasında kadın olmayı anlattı: "Kadınlar otomotiv sektöründe olmaları gereken yerde değiller. Bu aslında bir zenginlik meselesi. Sektörde beni bir rol model olarak gördüklerini umuyorum. Ben hem anneyim, hem yöneticiyim. Kadınlara kendi kariyerlerinde ilerleyip aynı zamanda ailelerini sürdürebileceklerini gösteriyorum. Genç kadınları kariyerlerini sürdürmeleri için teşvik etmek isterim."
Ufuk Sandık

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.