Yerli otoda ilk babayiğit Hacettepe oldu

Hacettepe'nin ürettiği yerli, spor, elektrikli otomobil "EVT S1"e SABAH Ankara ulaştı. 18 liralık enerji ile İstanbul'a gidebilen araç, elektrikli otoya hızlı bir giriş olarak görülüyor

Hacettepe Üniversitesi'nin sır gibi sakladığı, üretim aşamasında hiçbir şekilde görüntülenemeyen hatta bilgi dahi verilmeyen yüzde yüz Türk tasarımı elektrikli otomobil "EVT S1"i ilk kez Sabah Ankara görüntüledi. Spor görünümü ve deneme sürüşlerindeki performansı ile göz dolduran EVT S1'e şimdiye kadar yapılan elektrikli otomobiller arasında seri üretime en uygun araç gözüyle bakılıyor. 3 yıllık büyük bir çalışmanın eseri olan otomobil satışa sunulduğunda 50 bin dolar civarında fiyatı olacak.
CUMHURBAŞKANI'NA SUNULDU
Hacettepe, Teknokent bünyesinde tamamen yerli imkânlarla, yerli tasarımla ve yerli mühendislerle Türkiye'nin ilk elektrikli otomobilini üretti. Elektrikli otomobilin tasarımından bitimine kadar Teknokent mühendislerinden ve Hacettepe Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği Bölümü öğretim üyelerinden oluşan bir ekip görev aldı. Görücüye çıkmak için gün sayan Türkiye'nin ilk elektrikli otomobili EVT S1'in Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a katolog halinde sunulduğu ve tanıtımını da Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın yapacağı öğrenildi. Şasisi dayanıklı ve çok işlevli olması için yüksek mukavemetli alüminyum alaşımlı olan arabanın gövdesi ise lifli polimer, karbon fiber ve glass fiber malzemeleri ile güçlendirilmiş şekilde üretildi. EVT S1 aerodinamik gövde tasarımı ve olağanüstü düşük ağırlığı sayesinde benzerlerine göre oldukça az elektrik tüketiyor. EVT S1 90km/saat sabit hızda 100km'de sadece 10 kwsaat enerjiye ihtiyaç duyuyor. Böylece şarj verimi de hesaba katıldığında, standart elektrik tarifesi (31krş/kwsaat) ile km'de tüketim yaklaşık olarak 4 kuruş oluyor.

30 DAKİKALIK ŞARJLA 300 KM YOL KATEDEBİLİYOR
EVT S1, tamamen elektronik sisteme sahip ve otomatik vitesli. Bataryalar zarar görmesin diye son hızı 180'e limitlenen araç, 0'dan 100 km'ye 7,5 saniyede ulaşıyor. Türk icadı elektrikli otomobil 1050 kg ağırlığa sahip. 35 kwsaat batarya kapasitesi olan otomobilin normal batarya şarj süresi 10 saat olup hızlı şarj süresi ise 30 dk. 141 beygir motor gücüne sahip EVT S1'in ön ve arka süspansiyon sistemi, Türkiye şartlarına uyum sağlaması için çift salıncaklı yapıldı. Toplam 350 litrelik 2 adet bagaja sahip araç 90 km/saat hızla 300 km mesafe gidebiliyor. İstanbul- Ankara arasını 18 liralık elektrik enerjisi ile alabiliyor.
PARÇALARI HACETTEPE, OSTİM VE İVEDİK'TE ÜRETİLDİ
Aracın parçalarının büyük kısmı Hacettepe Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği laboratuvarında, Ostim ve İvedik organize sanayi bölgelerinde üretildi. EVT S1, Türkiye'ye Amerika'dan 150 bin dolara satılan elektrikli otomobil ile benzer özellikler taşıyor. Görücüye çıktıktan sonra seri üretim onay belgesi alarak seri üretimi bekleyecek otomobile yatırımcıların ilgisinin de yoğun olacağı düşünülüyor. Belge alındıktan sonra ilk etapta bin adet üretilip piyasaya sürülecek. Spor elektrikli arabanın, makam ve dört kapılı aile modelleri üzerinde çalışan mucit ekibin 1,5 ay içinde elektrikli otomobilin ikincisini tamamlamak için gizlilik içinde çalışıyor.
Sabah Ankara

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.