Toyota üretimi yeni baştan icat edecek!

Japon üretici Toyota, Henry Ford’un başlattığı fabrika mantığını yeniden icat etmeyi planlıyor. Buna göre otomobil üreten fabrikalar yüzde 25 küçülecek, yüzde 40 daha az yatırımla kurulabilecek, şimdikinden yüzde 55 daha çevreci olacak...

Toyota, Otomobil üretiminde ilk kez Henry Ford'un başlattığı seri üretim mantığını ve bant teknolojisini yeni baştan icat etmeye hazırlanıyor. Japon üreticinin iddiasına göre gelecekte fabrikalar daha çevreci, daha az maliyetli, çok esnek ve çevreci yapılara sahip olacak.
Dünyanın bir numaralı üreticisi konumunda bulunan Toyota, gelişen pazar koşullarına ayak uydurmak amacıyla kendi üretim felsefesini adeta yeni baştan kurgulayacağını açıklarken, otomotiv dünyasına da yeni bir kavram ve metod kazandırmaya hazırlanıyor. Daha rekabetçi olmak amacıyla dört yıl önce yeni küresel vizyonunu açıklayan Toyota, bunun meyvelerini almaya başladığını belirtirken, daha ileri hamlelere de hazırlandığını duyurdu.
KEYİF DOZU ARTACAK
Yeni modellerin daha hızlı geliştirilebilmesi, aynı zamanda da üretim maliyetlerinin düşürülmesi amacıyla tıpkı Volkswagen Grubu gibi dünya çapında satılacak modellere temel oluşturacak yeni platformlar geliştiren Toyota, bunun yanında farklı mühendislik çözümleri de geliştirmiş.
Bu platformlarda motorların yerleşimini ve ağırlık merkezlerini farklılaştıran Toyota, böylelikle yeni modellerinde daha çekici tasarımlar, daha iyi yol tutuş kabiliyeti, yüksek kaliteli sürüş hissi ve kazalara karşı artırılmış güvenlik sunmayı başaracak. Gövde üretiminde lazer kaynağını daha etkin kullanmayı amaçlayan üretici, böylelikle gövdenin direncini de yüzde 30 ila 60 arasında artırmayı planlıyor. Toyota, bu platformun ilk ürünlerini, bu yıl çıkarmayı hedefliyor. Plana göre 2020 yılında tüm Toyota yelpazesinin yarısı, bu yeni platformlardan geliştirilmiş araçlardan oluşacak.
KALPLER BİR ATACAK!
Yeni platformlarla birlikte, bunlarda kullanılacak motor seçeneklerini de sadeleştirmeyi düşünen Toyota, bu motorlar için de planlar yapmış.
Daha hafif ve kompakt özelliklere sahip olacak yeni motorlar, böylelikle daha fazla yakıt verimliliği ve güç sunacak. Amaç, tüm motorlarda yakıt tüketimini ortalama en az yüzde 25 düşürmek, buna karşılık da güçleri yüzde 15 artırmak. Toyota, hibrit motorlarda da yakıt tüketimini yüzde 15 daha aşağı düşürmek istiyor.
Tüm bunların odağında ise, yeni modellerin geliştirme masraflarının daha da azaltılması var. Bir modelin geliştirme maliyetinin, 2008 yılına göre yüzde 50 aşağı çekilmesinden bahsediliyor.
İŞİN CAN ALICI YANI
Yeni bir ürünün geliştirilmesinde bu yöntemlerle tasarruf etmeyi planlayan Toyota, bununla da yetinmeyecek. Üretim sistemini değiştirecek Toyota, bir anlamda "otomobil fabrikası"nı da yeniden keşfetmiş olacak.
Sıfırdan yeni fabrika yatırımlarını durduran, bunun yerine mevcut fabrikalarının kapasitelerini en üst noktasına kadar kullanma kararı veren Toyota, plan çerçevesinde Adapazarı fabrikasında da yatırımlara başladı. Fabrikayı en son teknolojiyle yenilemeyi, kapasiteyi ikiye katlamayı planlayan Toyota, buraya yeni modeller de verecek.
Ancak olay bununla sınırlı değil! Japon şirket, tüm fabrikalarını "Basit ve İnce" kod adıyla yeni bir konsepte uyduracak. Şimdikilerden yüzde 25 daha küçük olacak bu tesisler, yüzde 40 daha az yatırımla kurulabilecek ve en önemlisi de yüzde 55 daha az karbondioksit üretecek... Bu yeni sistem sayesinde fabrikalardaki üretim hatları yaklaşık 80 dakikada kısalabilecek ya da genişletilebilecek. Bu da kapasitenin istenildiğinde yarı yarıya düşürülmesini sağlayacak. Hem de düşük maliyetle.
ARTIK SORUN İSTENMİYOR...
Hat ekipmanlarını sadeleştirip, süper ince modüler taşıyıcılar kullanacak Toyota, bu konuda adeta bir devrim yapmayı planlıyor.
Ayrıca fabrikalar, tek bir kaynaktan alınan elektriği değil, farklı kaynaklardan elde edilen güçleri kullanacak. Örneğin artık ömrünü doldurduğu için hibrit Prius'lardan sökülecek aküler, güneş enerjisinden üretilmiş elektriğin fabrikalarda depolanması için kullanılacak.
Sonuç mu? Tüm bunlardan elde edilecek tasarruf, daha iyi teknolojiler geliştirilmesi ve mühendislik kabiliyetinin artırılmasında kullanılacak. Bir dönem bu konuda hayli başı ağrıyan Toyota, bu sayede "Ar-Ge'den mükemmel halde çıkmış" otomobiller üretmeyi hedefliyor.
Kaynak: Milliyet

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.